Már évek óta téma, hogy a videojátékok mikor válnak olyannyira a mainstream kultúra részéve, mint mondjuk a filmek és sorozatok, a zenehallgatás. Az ESA felmérése azt mutatja, hogy ez a nap óhatatlanul közeleg, illetve talán egyre magabiztosabban jelenthetjük ki, hogy már el is érkezett. A kutatás szerint ugyanis az amerikai háztartások 75 százalékában találni legalább egy gamert, ez nagyjából azt jelenti, hogy 214 millió olyan amerikai van, aki legalább egy órát játszik egy héten.
A gyerekek, pontosabban a 18 év alattiak 70 százaléka játszik, de a felnőttek sem maradnak el ettől túlzottan, hiszen a 18 év fölöttiek 64 százaléka néz rendszeresen virtuális kalandok után.
Akik azt hiszik, hogy a videojátékok a gyerekeknek valók, azok kifejezetten tévúton járnak, ugyanis a játékosok átlagéletkora 35-44 év között mozog. A megkérdezettek 65 százaléka játszik más emberekkel, általában közeli baráttal vagy éppen párral. A játékosok 73 százaléka rendelkezik valamilyen konzollal és 43 százaléknak van kézikonzolja.
Jó hír, hogy szülők 55 százaléka játszik videojátékokat a gyerekével, ami nagyon fontos lépés, hogy kialakítsák a megfelelő tartalomfogyasztási szokásokat. A legnépszerűbb műfajok, a casual-, az akció- és a lövöldözős játékok. A kutatásban résztvevők 79 százaléka mondta azt, hogy a szórakozás ezen formája számukra elősegítik a stressz levezetését.
Ha kíváncsiak vagytok a kutatás részleteire, akkor az Entertainment Software Association oldalán megtaláltok mindent.