A Google Stadia meglehetősen csapnivaló rajtja bemutatta, hogy a videojáték-streamingnek még fejlődnie kell, mire ez válik az elsődleges technológiává a piacon. Ettől függetlenül rengetegen szeretnék már most megvetni a lábukat a mezőnyben, így a Stadia után az xCloud, a GeForce Now vagy éppen a nemrégiben bejelentet Amazon Luna is megpróbálja lenyűgözni a sokkal mobilisabb játékra vágyó közönséget. Ehhez a felsoroláshoz csatlakozott mos a Facebook Gaming is.
A Zuckerbergék által életre hívott platform a többiekhez képest egészen más módszerrel próbál meg játékosokat és fejlesztőket a megszerezni magának. Először is itt nem érdemes AAA címek garmadáját keresni, mint a konkurenciánál, ugyanis a Facebook egyelőre kizárólag ingyenes játékokat válogatott be a repertoárjába.
A marketing tehát nem a mindennél erősebb felhőtechnológiára épít, sőt ellenkezőleg: a cég kifejezetten kiemelte, hogy a Facebook Gaminggel egyelőre meg sem próbálnak olyan standardokat megközelíteni, mint a 4K felbontás, a 60 FPS vagy a HDR. Felhozatalukba olyan játékokat válogattak be, melyek nem is igénylik, hogy ilyen csúcsteljesítményt hozzanak.
A platform mindössze hat free-to-play játékkal indul el első körben, melyek a következők:
- Asphalt 9: Legends
- Mobile Legends: Adventure
- PGA TOUR Golf Shootout
- Solitaire: Arthur's Tale
- WWE SuperCard
- Dirt Bike Unchained
Ezek jórészt mobilos címek, a Facebook pedig leginkább az ezeken belül található mikrotranzakciókból és a hirdetésekből befolyó pénzekből remél bevételt. A webes felületükön 30 százalékot kérnek ezek után, míg ez az összeg a Google Play Store-ban a Google-höz folyik be.
Az Apple felhasználók már hozzászokhattak, hogy játék szempontjából nincsenek épp a legszerencsésebb helyzetben, ugyanis a többi straming platformhoz hasonlóan a Facebook Gaming sem felel meg az App Store kacifántos felhasználói feltételeinek, tehát egyelőre iOS-en és macOS-en senki ne keresse a platformot.
Jól látható, hogy a Facebook nem egy nap alatt tervezi megváltani a világot; egy sokkal lassabb, fokozatosabb fejlődést terveznek új platformjukkal, azonban ennek vannak hátulütői is. Számunkra például az, hogy a szolgáltatás egyelőre kizárólag az USA-ban startol, arról pedig egyelőre nincs hír, hogy hazánkban mikor kezdhetjük próbálgatni.