Ma már egyértelmű, hogy ha valaki PC-n akar játszani, a Windows-zal jár a legjobban, de 1994 környékén még csak egészen egyszerű játékok voltak elérhetők az operációs rendszeren, miközben a Sega Saturn, a PlayStation, és a Nintendo 64 megjelenésére is akkortájt került sor. Alex St. John ekkor vetette fel Eric Engstromnak, hogy a Windows 95-nél érdemesebb lenne nagyobb hangsúlyt fektetni a játékokra, mert a DOS-nak azért vannak korlátai.
A Microsoft nem volt kimondottan lelkes a DirectX iránt, sőt, a Windows akkori fejese, Brad Silverberg kénytelen volt azért küzdeni, hogy Engstromot, St. Johnt és a szintén ezzel a technológiával foglalkozó Craig Eislert ne bocsássák el. Azért 1995-ben csak debütált a megoldás, és új lehetőségek nyíltak meg a fejlesztők előtt.
Idővel a DirectX egyre fejlődött, ez adta a Sega Dreamcastot meghajtó Windows CE variáns alapját, illetve később emiatt születhetett meg az Xbox. Megkérdőjelezhetetlen tehát Engstrom munkásságának jelentősége a videojátékipar szempontjából, hiszen a DirectX máig fontos, folyamatosan bővítik és frissítik, és nélküle egészen más lenne a PC gaming.
A fejlesztő december 1-jén halt meg 55 éves korában, de a The Wall Street Journal csak most értesült erről. Októberben lábsérülést szenvedett, majd véletlenül túl sok fájdalomcsillapítót vett be, és ez májproblémákat okozott nála.
Köszönünk mindent.