Hirdetés

Ez a mesterséges intelligencia Doom pályákat tervez

|

A procedurális pályagenerálás új szintjére léptünk.

Hirdetés

Egy szoftver talán sosem fog olyan fantasztikus pályákat tervezni, mint a Naughty Dog vagy a Sony Santa Monica művészei, a technológia fejlődése azonban új utakat nyithat a játékfejlesztésben.

Hirdetés

A procedurális pályagenerálás egyre nagyobb népszerűségnek örvend, az újrajátszatóság érdekében több fejlesztő is kísérletezik a dologgal, de a rendszernek bizony még vannak korlátai. Nemrég a Cornell egyetem három kutatója ásta bele magát alaposan a témába, és a gépi tanulást hívták segítségül. Fogtak 1000 különböző Doom pályát, és rájuk engedtek két algoritmust: az egyiknek csak a pályák képeit mutatták meg, a másiknak viszont rengeteg extra információt is elérhetővé tettek, legyen az a különböző platformok magassága, valamint a falak és objektumok helyzete.

A kutatások azt mutatják, hogy az algoritmusok képesek feldolgozni a Doom pályák belső struktúráját, ez pedig új utakat nyithat az FPS pályatervezésben. A legtöbb pálya kifejezetten érdekesnek bizonyult, köszönhetően a hagyományos Doom szerkezetnek, a szűk folyosóknak és a tágas szobáknak.

Sajnos magukat a pályákat nem tették elérhetővé, így azokat kipróbálni nem tudjuk, ugyanakkor nagyon drukkolunk, hogy kisüljön valami jó dolog az egészből, ez ugyanis hosszútávon meggyorsíthatja és olcsóbbá teheti a játékfejlesztést.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)