Régen rengeteg városi legenda terjedt szájhagyomány útján a különböző játékokban elrejtett easter eggekről, karakterekről és pályákról, ma már viszont szinte mindegyikük egy szempillantás alatt ellenőrizhető az internet segítségével. Így derült fény egy érdekes üzenetre, ami a BioShock fejlesztésének idejéről maradt bent a játékban.
A történet egy 4chan-posztban tűnt fel ismét (volt már, aki tavaly szeptemberben megtalálta), ahol elég vad dolgokat állított a névtelen posztoló a széria készítőiről. A 2K-nél dolgozó szakemberek szerint, akiket a Kotaku megkeresett, ezek nem voltak igazak, viszont egy vicces, a posztban leírt easter egg tényleg ott van a játékban, amiben az egyik fejlesztő üzente meg egy kollégájának, hogy nem végezte el rendesen a feladatát. A BioShock Remastered-ben a Hephaestus részre érve, ha közvetlenül az Andrew Ryannel való találkozás előtt 1-re csökkentjük az életerőnket az Incinerate képességgel, majd megöljük vele magunkat az átvezető videó indulásának helyén, egy, a pályán kívül lévő Vita Chamberben éledünk újra. Ha pedig eközben be van kapcsolva az "Art Captions" feliratozás, az alábbi szöveg fogad minket:
"!!! Javítsd ki ezt a bugot! Ha ezt olvasod, Paul Hellquist nem csinálta jól a munkáját. Üdv, Klein"
A sztori kapcsán a PC Gamer megkérdezte Ken Levine-t is, aki elárulta, hogy az üzenetet Chris Kline, a játék technikai igazgatója és vezető programozója hagyta a minőségellenőrzést végző csapatnak, aki később a megkeresésükre elmondta, a végleges változatban már nem kellett volna szerepelnie.
"Azért van ott, mert a játékban néhány tárgynak van egy leírása, ami megjelenik, ha rájuk viszed a kurzort, míg másoknak nincs, de nem volt lehetőségünk olyan kódot írni, ami a játék teljes tartalmát ellenőrzi és hitelesíti, hogy kell-e rajta szerepelnie szöveges leírásnak, vagy sem. A vezető dizájnerrel, Paul Hellquisttel egy csomó ideig próbáltunk egy megoldást találni rá, hogy ez kevesebb hibalehetőséget hozzon létre, de végül Paul csak megígérte, hogy a csapata majd elintézi"
- kezdte az üzenet eredetének magyarázatát Kline.
Sonuva! I blame QA for not finding this!
— Paul Hellquist (@TheElfquist) September 23, 2016
"Mivel én egy kétkedő programozó voltam, biztosra akartam menni, hogy a minőségellenőrző csapat könnyedén megtalálja azokat a tárgyakat, amiket a dizájncsapat nem vett észre és az alapértelmezett tárgyleírásnak ezt a pimasz üzenetet állítottam be. Úgy ágyaztam be a kódba, hogy a végleges változatból törlésre kerüljön és úgy gondolom (igaz nem ellenőriztem személyesen), hogy az eredeti változatban tényleg nem is volt benne. Viszont a Remastered változatban biztosan ott van, szóval valószínűleg valamit megváltoztattak a folyamatban"
- fejtette ki az azóta már máshol dolgozó programozó. De gyorsan hozzátette, hogy nem leégetni szerette volna kollégáját az üzenettel, csupán egy belsős poénnak szánta a sorokat, most pedig már arra emlékezteti, milyen jó csapatszellemben készült az első BioShock.