Néhány napja járta be a sajtót a hír, hogy a televíziós marketingben utazó Simulmedia előállt egy teljesen új, playerNOW-nak hívott hirdetési rendszerrel, ami lehetővé teszi, hogy TV-spotokra hajazó reklámok bukkanjanak fel a játékokban, a megtekintésért akár jutalmakat is szórva a felhasználóknak.
Habár még a cég képviselője is az ingyenes játékokat emelte ki lehetséges "célpontként", többen is úgy fordították le a hírt, hogy a reklámok a 60-70 dolláros AAA-címeket is ellephetik. Erre tett még rá egy lapáttal, hogy a Simulmedia az Electronic Artsot is felsorolta azok között, akikkel megegyeztek a szolgáltatás használatáról.
Márpedig az EA-ről nem nehéz elhinni az ilyesmit, hiszen sokan emlékeznek még például a Star Wars Battlefront 2-botrányra, amikor prémium lootboxokba rejtettek olyan jutalmakat, melyekkel komoly előnyre tehettek szert a fizetni hajlandó játékosok. A kiadó most nem örülhet a rossz sajtónak, mert közleményben sietett cáfolni a reklámokra vonatkozó tervei hírét.
"A pontatlan jelentések után, amelyek arra utaltak, hogy TV-s jellegű reklámokat mutatnánk be a játékainkban, tisztázni akartuk, hogy jelenleg nem fontolgatjuk a játékbeli hirdetést a konzolokon, és nem is írtunk alá semmilyen megállapodást ennek a végrehajtásáról […]. Az elsődleges fókuszunk továbbra is a lehető legjobb élmény megteremtése."
Magyarán egy ideig talán megússzuk a TV-s reklámokat az Electronic Arts játékaiban, bár beszédes lehet, hogy a közlemény csak a konzolos címeket emeli ki, illetve nem cáfolja kifejezetten azt sem, hogy az EA kapcsolatban áll a Simulmediával. Egy esetleges együttműködés persze számos dolgot takarhat, hiszen a kiadónak nagy tervei vannak például a reklámoktól hemzsegő mobil platformmal is.
De ha már EA, most inkább a július 22-én esedékes EA Play Live-ra érdemes figyelni, hiszen a pletykák szerint a műsor visszahozhat egy régi, közkedvelt ismerőst.