Az Assassin's Creed Shadows érdekes és izgalmas kalandnak érkezik a feudális Japánban, amelyet két különböző karakterrel élvezhetünk majd ki. Hazudnánk, ha azt mondanánk, hogy nem várjuk a játékot, de mint mostanában mindenből, ebből is kulturális harctér lett, ahol nem a játék kerül előtérbe, hanem a bőrszín kérdése. Természetesen lehet (és érdemes is) vitázni arról, mennyire jó döntés a sokak által woke-jelzővel illetett trendeket minden játékba beleerőltetni, a stílus gyakran túlmegy azon a határon, amivel lehet azonosulni.
Yasuke karakterét (akiről mi is írtunk nektek magyarázót) sok szempontból támadás érte, mert bár vannak iratok, melyek utalnak a szamuráj mivoltára, egyértelműen nincs lejegyezve titulusa. Mivel egy fekete férfiról van szó, amely meglehetősen ritkán bukkant fel egyébként is Japán történelmében, várható volt, hogy a reakciók is hevesebbek lesznek.
Nem mintha az Assassin's Creed a történelmi hitelességéről szólna, a köz kapát, kaszát, katanát fogott, hogy hallassa hangját a döntés kapcsán. Ennek egyik eleme lett Shimizu Toru végső fegyvere: a Change.org petíció.
A leírás szerint a japán játékosközösség az, amelyik nem tűri a Ubisoft történelemhamisítását. Ugyanakkor az általunk megkérdezett japán filológus szerint a szöveg túlzottan hivatalosnak hat, az író fura kötőszavakat használ az adott mondatkörnyezetben, az egész kicsit Google fordító által összetákolt szövegnek tűnik. Ettől még természetesen lehet akár egy japán játékos reakciója, és tény, hogy a petíció alatt már 75 ezer aláírás is ott díszeleg,
akik szeretnék, ha eltörölnék a játékot, mert sértő.
Kicsit hasonló reakció ez, mint a woke közösség extrém módon érzékeny és röhejes cancel "kultúrája", amit szokszor kifogásolnak pont azok, akik most aláírással demontrálnak, de a demokráciát szélsőségekben értelmezni olyan, mint építészetre táncolni.
Számtalan okot látunk már most, amiért megéri majd kritizálni az Assassin's Creed Shadowst, többek között a monetizációs rendszere okán, de mi inkább a játékmenet alapján mondanánk meg nektek, hogy érdemes-e megvenni a játékot.