Úgy tűnik, hogy a videojáték-feldolgozások az új szuperhősfilmek. Nemrég került csak mozikba a Gran Turismo film, az év második legtöbb bevételét termelő alkotása a Super Mario Bros.: A film jelenleg (lenyomta a Barbie, de azért így is szépet ment), és még idén látható lesz a Five Nights at Freddy's is, jövőre pedig többek között olyan adaptációkra számíthatunk, mint a Fallout sorozat, a League of Legendsen alapuló Arcane 2. évada, valamint a Mortal Kombat 2 és a Sonic 3.
Egyre többen szeretnének egy szeletet ebből a tortából, az Annapurna Animation például az Annapurna Interactive videojáték-portfóliójából fog szemezgetni.
Kiderült ugyanis, hogy az Annapurna Animation bővíti kreatív csapatát: csatlakozott a Nimona rendezője, Nick Bruno, a Nimona egyik producere, Julie Zackary, valamint Erica Pulcini, aki a Jégkorszak 5., a Ferdinánd és a Kémesítve animációs filmeken dolgozott korábban. Zackary, aki a Disney által bezárt Blue Sky Studios élén állt, a produkciós vezető lesz, míg Pulcini kreatív vezetőként fogja segíteni az Annapurna Animation palettájának összeállítását, fejlesztését.
Az egyik új projektjük pedig a Stray animációs film, amellyel kapcsolatban a cég elnöke, Robert Baird a következőket nyilatkozta az Entertainment Weekly-nek:
"Ez egy olyan játék, ami arról szól, hogy mi tesz minket emberré, úgy, hogy nincsenek benne emberek. Ez egy haverkomédia egy macskáról és egy robotról, és olyan vicces dinamika van benne. Szóval, a komédia benne rejlik, de egyetlen ember sincs a filmben. Szerintem ez az egyik oka annak, hogy a játék hihetetlenül népszerű volt, hogy egy imádni való macska szemszögéből látod a világot. Hogyan sikerült nekik ez, és hogyan fogjuk ezt megvalósítani a filmben? Meg fogjuk, még ha néha lehetetlennek is érezzük, de tudjuk, hogy ez a játék lényege és a történet elmesélésének kulcsa".
És hogy miért a Stray az első játék, amit adaptálnak? Baridnek erre is megvan a válasza:
"Először is, mert rendkívül népszerű. Az emberek különböző okokból foglalkoznak a játékkal, és azt hiszem, számunkra, akik különböző kreatív emberekkel dolgozunk együtt az Annapurnánál, ez egy rejtvény. Mi az, ami ennyire népszerű ebben a játékban? A kérdés az, hogyan lehet egy játékot úgy adaptálni egy hosszú történetmeséléshez, hogy az tisztelettel legyen a játék és a közönség iránt, ugyanakkor filmhez méltó is legyen. Ennek a folyamata mindig a kihívás része."
A Stray-ben egy cyberpunk világot fedezhetünk fel macskaként, ahonnan eltűntek az emberek, csak az őket támogató humanoid robotok maradtak meg, és egy kis drón segít nekünk tolmácsolni a feliratokat, a robotok beszédét, és fokozatosan megismerni azt, hogy mi történt a világgal.
Az Annapurna Interactive olyan, a játékosok és a kritikusok körében is nagy sikert arató játékokat adott ki az elmúlt években, mint a Twelve Minutes, a Telling Lies, az Outer Wilds, a Journey és a What Remains of Edith Finch, szóval bőven lesz mihez nyúlniuk az Annapurna Animation szakembereinek.