Alighanem sokan vagyunk olyanok, akik inkább bele sem gondolnak, hogy mennyi pénzt költöttünk el videojátékokra; a befektetett pénzért cserébe persze élmények ezreivel gazdagodtunk. Legyen akármilyen tetemes is az összeg, melyet elvertünk a digitális szórakozásra, sehol sem vagyunk ahhoz a játékoshoz képest, aki nemrég igen pórul járt egy barátja bénázása miatt.
A sztoriban rengeteg érthetetlen dolog van, kezdve azzal, hogy hogyan képes bárki is nagyjából 427 millió forintnyi összeget költeni egy MMORPG-s karakterre, vagy úgy általában bármilyen videojátékos tartalomra - csak összehasonlításképp, ezért az összegért egy 200 négyzetméteres házat is lehetne vásárolni a Rózsadombon és még maradna is pár milliócska. A második nagy kérdés, hogy ha valakinek annyira fontos egy karakter, hogy egy fejlődő ország egy éves GDP-jét simán elkölti rá, akkor miért adja kölcsön azt bárkinek?
Márpedig a jelek szerint egy kínai férfi mindezt megette megtette a Justice Online nevű MMORPG-ben, majd meglepetten konstatálta, hogy barátja véletlenül eladta a karaktert, méghozzá mindössze nagyjából 152 ezer forint értékben. A béna haver először megpróbálta újra megvásároltatni a karaktert eredeti tulajdonosával - emiatt már eleve nem indítanánk az év barátja díjért - ezután azonban véletlenül kitette a kiadó NetEase játékon belüli marketplace-ére, ahol persze azonnal lecsaptak a százmilliókat érő hősre.
Az eredeti tulajdonos bíróságra vitte az ügyet, ahol mind a NetEase-t, mind volt barátját megtámadta, melynek következtében a kiadó érvénytelenítette a tranzakciót, azonban kötelezték a férfit, hogy nagyjából 3,8 millió forintnyi kártérítést fizessen a gyanútlan felhasználónak, aki megvette karakterét - ez az összeg a hős értékéhez képest szinte aprópénz.
Ti követtetek már el nagy baklövést játékokban?