Ahogy minden évben, 2011-ben is nagy lesz a felhajtás az FPS-ek háza táján, hiszen olyan nagyágyúk mutatkoznak be, mint a Crysis 2, a Call of Duty: Modern Warfare 3, vagy a Battlefield: Bad Company 3. Mellettük azonban ott sorakoznak a kisebb költségvetésű, kevesebb figyelmet kapó, mégis kitűnő lövöldék, mint amilyennek az ukrán 4A stúdió Metro 2033 című alkotásának folytatása, a Metro 2034 is ígérkezik. A Dmitry Glukhovsky orosz író azonos című bestseller regényén alapuló Metro 2033 az atomcsapás utáni Moszkva metróalagútjaiban teremtette meg a belső nézetes lövölde nyomasztóan sötét közegét, amely a hihetetlennek tűnő körülmények ellenére is rendkívül átélhető és valószerű volt. A Metro 2033 eladásaival elégedett THQ kiadó már a játék tavalyi megjelenése előtt zöld utat adott a folytatásnak, a legújabb Glukhovsky regény elődjét is túlszárnyaló sikereit látva pedig már egyáltalán nem meglepetés a Metro 2034 lázas fejlesztésének híre. A kiadó ígérete szerint elődjénél jóval nagyobb anyagi támogatást kap a játék, ezért technikailag lényegesen fejlettebb lehet, és a marketing oldaláról is sokkal nagyobb löketet adnak neki, hogy ilyen szempontból is kellő megbecsülést kapjon, és szélesebb rétegekhez juthasson el. Az alkotók egyértelmű célja, hogy a játék versenyre kelhessen a Call of Duty sorozattal, ezért minden téren a végletekig csiszolgatják majd, hogy tényleg felnőhessen példaképe szintjére. Az alapokon nem akarnak változtatni, megőrzik a védjegynek számító technikai megoldásokat, a vészjósló atmoszférát, a moszkvai metró helyszínét, és a sajátosan oroszos hangulatot. Az elődnek minden erénye mellett azonban komoly hibái is akadtak: erős gépeken is ingadozott a teljesítmény, instabil volt, de a legtöbb kritikát mégis a lövöldözés és a fedezékrendszer mechanikájának hiányosságai miatt kapta - ami egy FPS esetében különösen súlyos probléma. Az alkotók azt ígérik, a lehető legfejlettebb technológia kerül a játék alá, sokkal kifinomultabb és élvezetesebb lesz a harcrendszer és a teljes játékmechanika, és a Metro 2033-ban tapasztalt legapróbb hibákat is száműzik a folytatásból. Felmenője nyomdokain haladva a Metro 2034 is 3D technológiájával felvértezve érkezik, amely nem csak, hogy még izgalmasabbá teheti a játékot, de a THQ szerint komoly reklámértéke van, és a piac tesztelésére is felhasználhatják. Az eddig megismert részletek alapján jó okunk van reménykedni, hogy a Metro 2033 hiányosságai nélkül, nagyobb költségvetéssel, kiforrottabb játékmenettel a folytatás végre beválthatja azt, amit elődjétől vártunk annak idején, és végre egy igazán élvezetes FPS-t tisztelhetünk benne, amely az amerikai stílusú lövöldék valódi alternatívája lehet. Elképzelhető, hogy a Metro 2034 PC és Xbox 360 platformok mellett immár PS3-ra is elkészül, megjelenésre azonban még sokat kell várnunk, hiszen a legfrissebb hírek szerint csak valamikor 2012-ben készülhet el teljesen.