A Lichdom: Battlemage egy FPS-RPG ahol inkább az akción van a hangsúly, mint a szerepjátékelemeken. Mágusunkat FPS nézetben irányítjuk és kezébe ugyan nem adhatunk semmilyen fegyvert vagy eszközt, két kézzel szórhatjuk az áldást. A játékban nincs mana rendszer, így nincs semmilyen korlát abban, mennyi varázslatot szabadíthatunk rá ellenségeinkre. Ezeket a varázslatokat 6 osztályba sorolja a játék: tűz, jég, villámlás, rontás, telekinézis és delírium, ezekből egyszerre három lehet aktív. A pályákon találhatunk mágikus alkotóelemeket, amelyeket felhasználva, craftolással egyedivé tehetjük varázslatainkat. Amikor megnyitjuk a craftolásra létrehozott felületet, a játék nem áll meg, ezért érdemes leráznunk mindent támadót, mielőtt elmerülnénk a fejlesztgetésben. Nagyon oda kell figyelni, mert elsőre kicsit átláthatatlan a rendszer, és akár gyengíthetjük is varázslatainkat egy rossz beállítással.
A Lichdom: Battlemage története szerint, a játék elején szerzett varázserőnket arra használjuk fel, hogy kiszabadítsuk elrabolt testvérünket. Maguk a pályák elég csőszerűek, csak néhány mellékút van, de azokban is csak értékes tárgyakra bukkanhatunk, csak a főcsapáson tudunk eljutni a kaland végére.