Azt gondolná az ember, hogy mostanra az iparág minden szereplője felfogta, hogy egy multiplayer fókuszú online játék életben maradásának a legfontosabb feltétele, hogy minél többen játsszanak vele, és ez akkor is igaz, ha fizetős címről beszélünk, és akkor is, ha free-to-play modellben képzelik el a monetizációt. A Square Enix ennek ellenére úgy okoskodott, hogy a Foamstars számára elég lesz a PlayStation 4 és a PlayStation 5 bázisa, pláne úgy, hogy még meg is tolják a PlayStation Plus segítségével (ez volt az egyik ajándék játék februárban).
Csakhogy a kiadó eltaktikázta magát, a Splatoonból ihletet merítő 4v4-es habkönnyű lövölde szervereit nem árasztották el tömegek, és kénytelen kelletlen levonta a konzekvenciát, miszerint változtatásra van szükség.
Erre nemrég sor is került, a 30 dolláros árcédula ment a kukába, ám a jelek szerint hiába váltott free-to-play modellre október 4-én a Foamstars, aminek az elindításához immáron nem muszáj a PlayStation Plusra sem előfizetni, a játék feltámadása érdeklődés hiányában elmaradt. Noha csupán hozzávetőleges képet ad, a TrueTrophies statisztikái alapján a vártnál sokkal kevesebb érdeklődőt vonzott habparti: 48 százalékkal megemelkedett ugyan az aktív játékosok száma, ám ez még mindig 97 százalékos visszaesést jelent ahhoz az időszakhoz képest, amikor a PlayStation Plus keretein belül elrajtolt.
Nem lepődnénk meg, ha ezek után a Square Enix úgy döntene, nem éri meg a további vesződést a Foamstars, és nemes egyszerűséggel lekapcsolja a szervereket.