Ma hajnal óta dübörög a Warcraft 3: Reforged, a stratégiai műfaj egyik legmeghatározóbb címének felújított verziója. A megjelenés kapcsán Rob McNaughton, a War3 vezető művésze mesélt kicsit az Upkeep mechanikáról. Ugyan ez már elválaszthatatlan része a nagy klasszikus játékmenetének, igazából nem így indult a dolog.
Az Upkeep lényege, hogy a kitermelt egységeink számától függően változik a seregünk eltartásának költsége. Ha csak egy kis csapatunk van, akkor az aranytermelésünk nem módosul, de ha a mérő felugrik a High Upkeep kategóriába, akkor a seregünk a kitermelt arany 60 százalékát elviszi.. A High Upkeep egy szándékosan büntető állapot volt, ami agresszív játékra kényszerítette még a legmegszállottabb teknősöket is. A fejlesztők részéről ugyanakkor nem ez volt a mechanika létezésének elsődleges célja.
"A StarCraftban elég magas egységhatárokat szabhattunk meg, de a Warcraft 3 egy teljesen 3D-s RTS, és annak idején nem volt végtelen memória a gépekben. A 3D-s hardverek még elég gyengék voltak. Ennek kordában tartására építettük be az Upkeep rendszert."
Mivel ez akkor egy fontos részévé vált a játéknak, így a Reforged verzióból sem szedhették ki.
"Természetesen megmaradt, de ha bármit máshogy csinálhatnék, akkor inkább a nagyobb seregeket választanám. De ez csak én vagyok. Ez a dizájn segített abban, hogy a Warcraft 3 más legyen, mint a StarCraft."
A Warcraft 3: Reforged ma jelent meg Európában PC-re. Ti megvettétek már?