Hosszú éveken keresztül minden egyes videokártya vagy játékkonzol megjelenésekor az volt az egyik első kérdés, amire a gamerek közössége választ várt, hogy képes-e a Crysist futtatni, s ha igen, akkor milyen minőségben. Túlzás nélkül kijelenthetjük, hogy ebből a szempontból a Crytek korszakos FPS-e mémmé vált, köszönhetően a főleg maximális beállítások mellett húzós gépigényének.
A 2007-ben a csillagos eget ostromló hardverkövetelmény azonban nem a fejlesztők trehányságának, hanem gondos tervezésnek a következménye, mint azt Cevat Yerli, a stúdiót alapító Yerli fivérek egyike a PC Gamernek elárulta.
Az eredetileg CryEngine 2-vel készült lövölde azóta a konzolokra optimalizált CryEngine 3-ra átültetve Xbox 360-ra, Xbox One-ra, PlayStation 3-ra és PlayStation 4-re is megjelent, az előbbiekre portként, az utóbbiakra újrakevert formában, és persze ma már azért a játékra használt PC-k többsége megbirkózik vele. Közel két évtizeddel ezelőtt azonban jellemzően diavetítés volt azoknak a jutalma, akik megpróbálkoztak a maximális beállításokkal.
Cevat Yerli elmondása szerint annak idején a jövő PC-ihez mérten lőtték be a követelményt, így szerették volna elérni, hogy a Crysis időtálló legyen, magyarán ha valaki három évvel később, tehát 2010-ben egy korszerű konfiguráció birtokában indítja majd el, akkor azt tapasztalja, hogy bizony sokkal jobban néz ki a játék.
Nyilván sokan ennek dacára igyekeztek már a megjelenésekor mindent kihajtani a Crysisból, nem tudván, hogy a vállalkozásuk eleve kudarcra van ítélve. Ám ahelyett, hogy elsöpörte volna a fejlesztőket a népharag, a játék kultikus magasságokba emelkedett, mi több, mémesedett. Amit egyébként Yerli egyáltalán nem vett rossz néven.
"Ez egyfajta ambivalens mém volt, egyszerre jó és rossz, de valójában élveztem. Tavaly Jensen [Huang] az Nvidia részéről bejelentett egy új GPU-t, és akkor elhangzott: »Igen, és képes futtatni a Crysis-t«."