A Doom első két része minden bizonnyal a játékvilág leginkább időtálló játékai közé tartozik. Nem csak azért, mert a rajongók a mai napig különféle modokkal dobják fel ezeket a klasszikusokat, hanem mert az eredeti játékok határait is örömmel feszegetik a fanatikus gamerek.
Mostanra már az ember azt hinné, hogy minden titkot sikerült feltárni, de valójában a Doom II-nek még mindig volt egy-két meglepetés a farzsebében. A rajongók körében sokáig az volt az általános vélekedés, hogy az Industrial Zone mapon csak 90%-ban fedhetők fel a titkos területek, ugyanis az egyik rejtett zónát lehetetlen csalás nélkül elérni.
Egy Zero Master nevű speedrunner most teljesen rácáfolt erre, ugyanis egy trükkel sikerült bejutnia erre a területre.
Secret explained: A secret teleporter is marked as a discoverable "secret", but when you touch it, you never enter the sector. So you would never get inside the teleporter sector to trigger the secret. The only way to trigger this secret is to be pushed by an enemy into it! #doom
— 𝕵𝖔𝖍𝖓 𝕽𝖔𝖒𝖊𝖗𝖔 (@romero) 2018. augusztus 31.
Hagyományos módon nem lehetne hozzájutni, de Romero a Twitteren megmagyarázta a jelenséget:
"A titkos teleportáló meg van jelölve, mint felfedhető 'titok', de amikor hozzáérsz, nem jutsz be abba a szektorba és nem aktiválod a titkos zónát. Csak úgy oldható meg mindez, ha egy ellenfél lök be arra a területre!"
Valószínűleg a legnagyobb elismerés, amikor maga a játék dizájnere gratulál egy elért eredményhez, főleg miután 24 évet várt arra, hogy valaki végre megtalálja ezt a meglepetést. Most ez történt, Romero mellett mi is emeljük kalapunkat.