Pontosan 10 évvel ezelőtt, 2007 áprilisában jelent meg a The Lord of the Rings Online, akkor még a Turbine gondozásában. Az első öt kiegészítő (Mines of Moria - 2008, Siege of Mirkwood - 2009, Rise of Isengard - 2011, Riders of Rohan - 2012, Helm's Deep - 2013) még szinte mindig menetrendszerűen, évente érkezett, azóta azonban, egyébként teljesen érthető módon, kicsit visszavettek a lendületből. Tavaly decemberben végül új fejlesztőcsapathoz került a LotRO. Lehet, hogy pont ez hozza meg a kellő lökést, hiszen az új csapat egy részét a korábbi fejlesztők teszik ki, akik immár független cégként dolgozhatnak együtt és minden álmukat megvalósíthatják.
Már a megjelenés napján rohantam megvenni a The Lord of the Rings Online-t, azt az MMORPG-t, aminek később több ezer csodálatos játékórát és vájóan sok bukott egyetemi vizsgát köszönhettem. Büntetőjog szigorlat előtti este raidezni menni buta dolog, ezt egy életre jegyezzétek meg ti is. Végül persze minden jóra fordult, sikerült kipucolni az összes raidet és a harmadik ismétlővizsgámon sikerült harmadszorra is kihúznom az emberölés alapesetét, amit ekkor már értelemszerűen kívülről fújtam.
Külön vicces egyébként, hogy EndreMannal csak nemrég döbbentünk rá, egykor egy guild tagjai voltunk és rengeteget játszottunk együtt a The Lord of the Rings Online-ban. Kicsi a világ!
Kezdetben még csak Középfölde nyugati része volt nyitott a játékosok számára, a legnagyobb durvulások pedig Angmar sötét régiójában zajlottak. Az évek során sorra nyíltak meg az izgalmas új területek, Mória bányái után a Bakacsinerdő, Vasudvard, Rohan és a Helm szurdok következett. Én nagyjából Rohan tájékán tettem félre a játékot, így a Helm's Deep kiegészítőből és az után érkező tartalmi frissítésekből már teljesen kimaradtam. Nagyon furcsa érzés volt most ismét telepíteni a játékot, ahol rengeteg elköltendő előfizetői pont várt. Korábban lecsaptam az akkor még akciós lifetime membershipre, így bár időközben free-to-play modellre váltott a The Lord of the Rings Online, nekem továbbra is gyűltek a kis pontjaim és több mint 26000 várt most belőlük, amiből gond nélkül megvehettem például az új beorning kasztot. Nem meglepő módon a házikóm már nem várt a helyén, mert az eltelt évek alatt senki sem fizette a lakbért, így könyörtelenül kilakoltattak. A játékban töltött időm nagy részét így ma arra fordítottam, hogy új lakhelyet keressek és bepakoljam a temérdek raid alatt összekapart gyönyörű trófeáimat. A veterán LotRO játékosok pontosan tudják, mit jelentett az, amikor valakinek a kertjében ott figyelt a pici teknős rejtő bokor, vagy bármelyik másik legendás raid boss relikviája.
A The Lord of the Rings Online kezdetben hatalmas ígéretekkel indult, és könnyedén beszippantotta J. R. R. Tolkien univerzumának rajongóit és a klasszikus MMORPG-k szerelmeseit is egyaránt. Játékmenetét tekintve teljesen a World of Warcraft által kitaposott nyomvonalon haladt, a receptet pedig ugyan nem tökéletesítette, de pont annyira használta ügyesen, hogy A Gyűrűk Ura körítés elvigye az egészet a hátán. Jómagam egy tank karaktert gondozgattam, akivel tényleg pazar móka volt minden insta és raid teljesítése. A remek közösség még jobban fokozta a hangulatot, a LotRO jórészt az érettebb gamerek játéka volt, akik az élet apróbb-cseprőbb dolgait is megvitatták, mialatt Dâr Narbugud mélyén kalandoztak, vagy Barad Guldur titkait tárták fel.
Számomra valahol a Riders of Rohan kiegészítő környékén kezdett félremenni a dolog, a lovas harc nem volt sem élvezetes, sem szükséges extra. Az Ettenmoors nevezetű PvP területen persze mindig akadt elég kihívás, sőt voltak olyanok, akik kizárólag itt töltötték a játékbéli életüket. Ebben a mocsaras régióban olyan szörnyek ellen folyt a harc, akiket szintén játékosok irányítottak. Szörny karaktert bárki indíthatott, annyi volt csupán a megkötés, hogy ezek az orkok, wargok és pókok sosem hagyhatják el Ettenmoors határait. Nem is akarták volna, ugyanis nekik éppen elég volt az, hogy Középfölde szabad népeinek polgárait gyilkolászhatják a mocsárban.
Azzal az ígérettel indult el 2007-ben a The Lord of the Rings Online, hogy szépen lassan végig fogunk haladni Tolkien trilógiájának teljes történetén. Ahogy néztem, most már Mordor kapujánál tart a sztori, így ha minden jól megy (és az új fejlesztőcsapat sem veszíti el a lelkesedést), akkor hamarosan tényleg már a Végzet hegyéhez is ellátogathatunk. Bevallom, kedvet kaptam ahhoz, hogy újra hajnalig a raideket nyúzzam és guardianként hősiesen óvjam társaimat a ránk törő rondaságoktól. A free-to-play modell miatt bátran tudom ajánlani, hogy ti is tegyetek egy próbát a játékkal. Nyilván meglátszik rajta, hogy tíz évvel ezelőtt készítették el az alapokat, de a World of Warcraft sem azért olyan népszerű, mert leolvad az arcunk a látványtól.
A Hőskori leletek annak az időnek állít emléket, amikor még egy kicsit egyszerűbb volt játékosnak lenni - vagyis inkább máshogy volt bonyolult. Ha egyikünknek eszébe jut valami egy régi kedvenc játékával kapcsolatban, belefutunk egy régi trailerbe vagy zenébe, ami valamelyik klasszikusra emlékeztet minket vagy csak megosztanánk veletek valamit a játékosmúltunkból, akkor azt mind ebben az új rovatban fogjuk megtenni.