Nyár végén jelent meg a Quake felújított kiadása mindenféle modern platformra, a felfrissített lövöldéhez pedig októberben már érkezett egy új funkciókat és tartalmi bővítéseket hozó csomag. Ezt a héten követte a nem túl kreatívan elnevezett Update 2, ami az unalmas címe ellenére kifejezetten izgalmas újdonságokat hozott a klasszikus Quake rajongóinak.
Egyfelől érkezett vele egy teljesen új hordamód, amiben értelemszerűen akkor érhetünk el minél magasabb pontszámot, ha minél tovább képesek vagyunk ellenállni az NPC ellenfelek hullámainak - amit egyedül, botok csapattársaként, vagy valódi játékosokkal vállvetve is megpróbálhatunk, maximum négyfős csapatokban. Ezt a módot az új Wolfenstein játékokat készítő MachineGames szállította a Quake-hez, akik saját múltjukba visszanyúlva más tartalmakat is adtak a második frissítésbe.
Christian Crawer, aki ma már senior pályatervező a stúdiónál, egy saját régi Quake-modját porolta le, hogy egy új egyjátékos élményt adhasson a klasszikus FPS-hez. A Honey névre hallgató add-on pályáin a mélységbe szállhatunk alá, hogy egy halálos kórság által megfelrtőzött területet hódítsunk meg.
Az új tartalmak mellett hagyományosabb patch-jellegű újdonságok, így bugjavítások érkeztek a Quake modern megjelenési platformjaira, illetve néhány új funkció is bekerült. Így már célkeresztünket is testre szabhatjuk, javult a célzásrásegítés, a letöltött add-onjainkkal már offline is tudunk játszani, illetve a meccsek előtti lobbikban mostantól tudunk chatelni szóban és szövegesen is. A PC-s játékosok (akik immár az Epic Games Store-on is megvehetik a Quake-et) pedig az aktuális kliensük mellett a Bethesda.net-es barátlistájukról is meghívhatnak haverokat egy kis közös játékra.
A klasszikus játék felújítása mellett egyébként egy új Quake-epizód fejlesztését is rebesgetik, ami az eredetit is jegyző id Software-nél készülhet. Pletykák szerint az esetleges reboot készítésébe a MachineGames is besegíthet, ami nem lenne meglepő, látva a csapat lelkesedését a Quake iránt.