A belső nézetes FPS-eket gyakran éri az a kritika, hogy nem elég változatosak. Ha szőrös szívűek akarunk lenni, akkor ebben van is valami, hiszen a lényeget tekintve a zsáner legkorábbi képviselői óta ugyanarról szólnak: célkeresztet formáló kurzorunkkal a képernyőn felbukkanó pixelekre kell kattintanunk, lehetőleg minél gyorsabban.
Másrészt viszont épp ettől zseniális a műfaj, hiszen az FPS-ek már számtalanszor bizonyították, hogy milyen elképesztő kalandokat lehet felhúzni erre a szimpla koncepcióra. Ebben pedig fontos szerep jut a kreatívnál kreatívabb fegyvereknek is, melyek kapcsán a napokban faggattunk titeket kedvenceitekről a GameStar Party/Chat Facebook csoportban (ahová továbbra is bárkit szívesen látunk, aki közelebbi kapcsolatot ápolna a szerkesztőséggel és jó fej olvasókkal). Válaszaitokat is felhasználva összeállítottunk egy listát néhány emlékezetes fegyverrel az FPS-ek történetéből.
Doom (1993) - BFG 9000
Vissza is adhatnánk az ipart, ha egy ilyen válogatásba nem kerülne be a Doom legerősebb fegyvere, melynek plazmalöketeinél csak nevének valódi jelentése (Big F***ing Gun) szólt nagyobbat. Az egyetlen lövéssel akár teljes helyiségeket kipucoló modell az FPS-evolúció nagy túlélője, hiszen a széria védjegyként még a tavaly megjelent Doom Eternalban is fontos szerepet kapott.
A Doom kapcsán természetesen a láncfűrész is megér egy említést, a második epizód duplacsövű sörétes puskájáról nem is beszélve.
Duke Nukem 3D (1996) - Shrinker
Nem túl meglepő, hogy a közös beszélgetés során nosztalgiával emlegettétek fel a Duke Nukem 3D legkreatívabb fegyverét, amivel még 25 év elteltével is remek móka a menetelés: lövedékei olyan apróra zsugorítják az ellenfeleket, hogy utána már csak el kell taposnunk őket. A fejlesztők ráadásul nem hagyták ennyiben a koncepciót, a Duke Nukem 3D: Atomic Editionben ugyanis jött az Expander, ami ellentétes hatást kiváltva robbanásig növelte az életünkre törő idegenek testét.
Redneck Rampage (1997) - Crossbow
Mielőtt a Xatrix Entertainment 1999-ben a Return to Castle Wolfensteint is jegyző Gray Matter Interactive-vé vedlett volna át, a Redneck Rampage képében letették az asztalra a valaha volt egyik legagyamentebb FPS-t. A röhejes sztorihoz (egy redneck testvérpár a malacuk megmentéséért szembeszáll a bolygóra támadó idegenekkel) remekül passzolt a számszeríj, amivel akár csirkéket is kilőhettünk.
A Redneck Rampage "parasztarzenáljában" emlékezetes darab volt még a RipSaw is, ami fűrészlapokkal nyársalta fel az ellenfeleket, jócskán megelőzve a 2004-es Half-Life 2-t, ahol a Gravity Gunnal szintén lehetőséget kaptunk erre.
Half-Life (1998) - Hivehand
A Half-Life első részéből ugyan a feszítővas vált Gordon Freeman legemlékezetesebb társává, de javaslataitok alapján itt most a Xentől zsákmányolt Hivehandet emeljük ki. A földönkívüli fegyver formájánál csak a képességei voltak rendhagyóbbak: rovarszerű lényeket ontott magából, melyek akár a sarkon túl búvó ellent is megtalálták maguknak. A Hornet Gunként is emlegetett pusztító mellé kiválóan passzoltak a fürgén mozgó Snarkok, akiket biológiai gránátként vethettünk be.
Aliens versus Predator (1999) - M56 Smartgun
A Rebellion Developments eredetileg még az Atari Jaguarra készítette el az első AvP játékát, az 1999-es PC-s változatban viszont már jóval szebb csomagolásban is megadták nekünk, hogy kezünkbe foghassuk A Bolygó neve: Halál legmenőbb fegyverét, az M56 Smartgunt. A géppuska természetesen itt is remekelt, automatikus célkövetése igencsak jól tudott jönni a visítva cikázó alienek ellen.
Unreal Tournament (1999) - Redeemer
Az Unreal Tornament első epizódja kétségtelenül nagyot alkotott a fegyverek terén, nem utolsó sorban a remekül eltalált másodlagos tüzelési funkcióknak köszönhetően. A választékból imádtuk a sörétesként és gránátvetőként egyaránt használható Flak Cannont, ám semmi sem volt ahhoz fogható, amikor megtaláltuk az atomtöltetet eleresztő Redeemert, hogy aztán belső nézetből vezessük célra pusztító rakétáit. Még úgy is, hogy a lökéshullám néha minket is ledarált.
Quake III Arena (1999) - Railgun
Az ellenfeleket egyetlen lövéssel leterítő Railgun ugyan eredetileg még az 1997-es Quake II-ben debütált, de a Quake III Arena pörgős csatáiban valószínűleg jóval többen sütötték el. A Q3-as idők veteránjai emlékeznek még, hogy milyen kielégítő tudott lenni a két pontos lövésért kiosztott "Impressive!" bejelentés, és a mellé járó türkiz medál.
A cikk még nem ért véget, lapozz a második oldalra!