Megalapítása óta néhány kivételtől eltekintve csakis az 1990-es és a 2000-es évek klasszikusainak ráncba szedésén dolgozott a Night Dive Studios, amely olyan címeket hozott el modern modern platformokra, mint a Turok: Dinosaur Hunter és a Shadow Man. Legutóbb a Quake részesült ilyen kezelésben, az id Software FPS-e a MachineGames által készített új pályákkal kiegészülve 4K-ban született újjá, színes, dinamikus fényeket kapott, no meg élsimítást is más egyebek mellet.
A Nightdive most is több projektet tol maga előtt párhuzamosan, három remaster (SiN Reloaded, System Shock 2: Enhanced Edition, Blade Runner: Enhanced Edition) és egy remake (System Shock) igényli a fejlesztők figyelmét, de a jelek szerint maradt még fölös kapacitása a csapatnak.
Stephen Kick ügyvezető ugyanis a Twitteren elkotyogta, hogy a Quake remastert követően Cliff Bleszinski (a Gears széria atyja) kapcsolatba lépett egykori kollégájával, az Epic Games élén álló Tim Sweeney-vel, akinek felvetette egy Unreal remaster ötletét. Noha Sweeney még nem reagált a posztra, Bleszinski, aki amúgy az 1998-as FPS tervezőinek egyike volt, csupán annyit írt, hogy jogi okokból nem mond semmit.
Not saying anything for legal reasons.
— Cliff Bleszinski (@therealcliffyb) June 4, 2022
Jóllehet, az Unreal sorozatra - amelyről az Epic Games egyik fő bevételi forrása, az Unreal Engine a nevét kapta - elsősorban multiplayer fókuszú címek családjaként gondolnak a játékosok, a legelső Unreal kimondottan szórakoztató kampánnyal rendelkezett, és a maga idejében nemcsak a látványa miatt kapott dicséretet a szaksajtótól, hanem többek között a földönkívüli skaarj ellenfeleket mozgató MI, illetve az alternatív tüzelés móddal rendelkező, változatos fegyverarzenál okán is.
Utóbbi később a széria védjegyévé vált, és az Unreal Tournament rajongók minden alkalmat megragadtak, hogy a Quake III: Arena táborát erősítő gamerek orra alá töröljék. Tudniillik, az id Software multis shooteréből hiányzott ez az opció.