David Goldfarb, a Battlefield 3 egykori dizájnere, nemrégiben elárulta, hogy két küldetést kivágtak a játék egyjátékos kampányából a megjelenés előtt. A 2011-ben kiadott Battlefield 3 a franchise egyik legjobban értékelt darabjaként vonult be a köztudatba, köszönhetően látványos grafikájának, robbanékony többjátékos módjának és az innovatív Frostbite 2 motornak.
Bár a multiplayer mód széles körű elismerést kapott, a kampány vegyes fogadtatásban részesült. A lineáris történetvezetésű, globális katonai konfliktusokat bemutató kampányt sokan kritikával illették a narratív összetettség és érzelmi kötődés hiánya miatt. Goldfarb Twitteren osztotta meg, hogy két küldetés kimaradt a végső változatból, amelyek Hawkinsra, a Going Hunting című misszióban megismert vadászpilótára fókuszáltak volna. Ezekben a küldetésekben Hawkins lezuhan, fogságba esik, majd megpróbál megszökni és találkozni Dimával.
Mindez újraélesztette a kampány körüli vitákat, amelyet sokan a játék leggyengébb pontjának tartanak, különösen a népszerű multiplayer módhoz képest. A kritikusok gyakran rámutattak, hogy a kampány túlzottan támaszkodott előre megtervezett jelenetekre, miközben hiányzott belőle a változatosság és a mélyebb karakterfejlődés. A kivágott küldetések, amelyek a túlélésre és a karakterfejlődésre koncentráltak volna, talán orvosolhatták volna ezeket a hiányosságokat, és dinamikusabb élményt nyújthattak volna.
A kimaradt tartalom és a narratív fókusz fontossága körüli diskurzus különösen hangsúlyossá vált a Battlefield 2042 kampányának hiánya miatt. A rajongók most abban bízhatnak, hogy a jövőbeli részek ismét előtérbe helyezik a lebilincselő, történetközpontú tartalmakat, amelyek kiegészítik a sorozat ikonikus multiplayer élményét.
Ha! I just found some notes. I'll be damned! there were TWO cut missions, one was Hawkins getting captured.. and the second was Dima meeting up with her. Totally forgot about those two.
— David Goldfarb (@locust9) January 5, 2025