Épp idén lesz a harmincadik évfordulója annak, hogy a Tomb Raider játékokkal ismertté vált, 2010-ben megszűnt, brit székhelyű Core Design belevágott az első rész elkészítésébe. Az 1996-ban megjelent játék óriási sikert aratott, Lara Croft pedig a játékipar egyik legismertebb karakterévé, egyben az egyik első közismert női videojátékos főhőssé vált.
Februárban, a Tomb Raider I-III Remastered Starring Lara Croft nevet viselő csomagnak köszönhetően újraélhetjük az első kalandokat modern rendszereken, és ha egy kicsit másképp alakulnak a dolgok, most nem egy brit régésznővel járhatnánk a világot, hanem egy dél-amerikaival, akinek neve is nehezebben gördül le az ember nyelvéről.
Amikor Toby Gard, a játék vezető művésze elkezdte kidolgozni a főszereplőt, egy férfit rajzolt, kalapban és ostorral - nyilvánvalóan Indiana Jones adott neki ihletet, de épp ezért gyorsan el is kaszálták ezt a tervet. Utána gondolt arra, hogy legyen inkább egy nő a középpontban, aki ráadásul nem felel meg a sztereotip női videojátékos karaktereknek, nem túlszexualizált, nem a külseje teszi érdekessé a játékosok számára.
Tény, hogy nem csak emiatt volt szerethető Lara, de az is vitathatatlan, hogy jobban beindította a játékosok fantáziáját, mint mondjuk a teljes páncélt viselő Samus Aran. Gard azt látta, hogy a Virtua Fighter meccseiben a játékosok legalább egyike nőt választ, amiből úgy gondolta, lenne igény még női főszereplőkre - akikből persze akkortájt nem volt túl sok, és ma sincsenek többségben.
Még mielőtt meglett volna a végleges dizájn, az egyik első irány az volt, hogy a főszereplő legyen dél-amerikai, fonott hajú, a neve pedig legyen
Laura Cruz.
Aztán a kiadó, az Eidos Interactive úgy látta, jobb lenne, ha a brit piac érdeklődéséhez közelebb álló karaktert dolgoznának ki inkább, így elvetették ezt az ötletet, a hölgy egy brit arisztokrata leszármazottja lett, a névválasztást pedig sajátosan oldották meg: a telefonkönyvben kerestek hasonló neveket, így jutottak el a Croftig, és a könnyebb kiejtés miatt lett a Laurából Lara (bár belsős sztorik szerint egy akkori titkárnő, Laura Croft előtt is tisztelegtek a névvel). Állítólag az amerikaiaknak nehezükre esett a "Laura" név kiejtése, "fejfájást" okozott, nem volt egyértelmű, hogy kell kimondani az "aur"-t. A fonott hajat egyébként technikai okokból engedték el, de ennek útjából az akadályok a második részre szerencsére már elhárultak. A karakter külsejéhez egy énekes, Neneh Cherry adott inspirációt.
Sok minden végzi a kukában, mielőtt egy játék elkészül: változhatnak helyszínek, karakterek és nevek is. Mindig érdekes látni, hogyan lett végül az első ötletekből végeredmény.