A 50 Cent: Blood On The Sand egy TPS lövölde volt, amiben a címadó rappert alakítottuk egy közel-keleti konfliktusban, melybe azután keveredett, hogy egy gyémántokkal kirakott koponyával fizettek neki egy koncertért, amit egy magánhadsereg ellop tőle.
A játék 2009-ben jelent meg Xbox 360-ra és PlayStation 3-ra, eredetileg azonban teljesen más lett volna a történet, 50 Centnek pedig közel sem lett volna hozzá.
Az NME-nek adott interjújában a játék egykori fejlesztője és az Atomhawk Studio vezetője, Darren Yeomans mesélt a Blood On The Sand előéletéről és annak későbbi alakulásáról. Yeomans elmondta, a végül 50 Cent nevével fémjelzett játékon már egy éve dolgoztak annak tudatában, hogy az egy Tom Clancy cím lesz, mikor a kiadásért felelős Vivendi Games bejelentette, hogy változott a terv és inkább a népszerű rapper köré épüljön a projekt, hiszen nem rendelkeztek jogokkal ahhoz, hogy felhasználják Tom Clancy nevét. Végül egyébként a THQ adta ki, miután a Vivendi Games beleolvadt az Activisionbe.
Egy, a projekten dolgozó másik fejlesztő, Joel Beardshaw annyival egészítette ki a történetet, hogy a TV-sorozat, amit alapul vett a játék, szintén becsődölt, így egyértelmű volt, hogy 50 Cent felé mozdulnak majd, akiknek a korábbi játéka, a Bulletproof pénzügyi tekintetben sikeresnek volt tekinthető.
A 50 Cent: Blood On The Sand végül a többnyire pozitív értékelések ellenére megbukott. Becslések szerint összesen 56 ezer példányban sikerült értékesíteni, ami a fejlesztést végző Swordfish Studios végét is jelentette.