Hirdetés

Tudtad, hogy volt egy gördeszkás Disney játék?

|

A Tony Hawk's Pro Skater sorozat sikere a Disney figyelmét is felkeltette, ezért Tony Hawk helyett Woody, Simba és Tarzan szerepében állhattunk deszkára. Mert ha két dolog sikeres, azoknak feltétlen egyesülnie kell.

Hirdetés

Az Activision egyik taktikája mindig is az volt, hogy ha valami népszerű, abból a maximumot igyekszik kihajtani. Ebbe halt bele a Guitar Hero, viszont emiatt jön minden évben új Call of Duty is. Néha bejön a dolog, néha nem, de a kiadó már közel 40 éve üzemel, és nem úgy tűnik, hogy a közeljövőben bezárja kapuit. A Tony Hawk's Pro Skater sorozatot idővel sikerült módszeresen kinyírni, de gyönyörű és fura évek voltak azok, amikben tündökölt. A Disney's Extreme Skate Adventure is ennek a kornak a gyermeke.

Hirdetés

Mindenki deszkás

A Tony Hawk's Pro Skater sorozat részeiről könnyű azt gondolni, hogy rétegjátékok, de az első néhány óriásit ment a maga idejében. A deszkázás népszerűsége amúgy is a csúcson volt akkor, a játékok pedig új érdeklődőket vonzottak a sportág felé. Mi is ezért mentünk a haverokkal Etnies cipőben és Element pólóban, zsebben láncos Spitfire-pénztárcával, deszkázás címszó alatt sörözni a salgótarjáni sportcsarnok elé, aztán nyilván még ollie-zni sem tanultunk meg rendesen. A játékokból legalább a trükkök nevét sikerült megjegyezni, tudtuk, az a szerencsétlenkedés, amit csinálunk, milyen mozdulathoz hasonlít a leginkább. Ez volt a mi Fortnite-unk.

Az első THPS azonnal sikert aratott a kritikusok és a játékosok körében egyaránt. 2000-ben a harmadik legnagyobb példányszámban eladott játék lett az Egyesült Államokban, és csak a THPS2, valamint a Pokémon Stadium tudta megelőzni. A 2001-ben megjelent THPS3 volt az első PlayStation 2-es cím, ami támogatta az online játékot, és a GTA III-mal holtversenyben áll a Metacritic PS2-es listájának élén. A széria játéktörténelmi és popkulturális jelentősége egyaránt megkérdőjelezhetetlen.

Emlékszel, amikor Pumba beadta a McTwistet?

A negyedik rész megjelenése után a Disney fejeseinek egy fantasztikus ötlete támadt: a THPS sorozat és a deszkázás népszerű, a stúdió karakterei úgyszintén, úgyhogy ezeket össze kell mosni. Ezzel - ahogy azt a megjelenést beharangozó sajtóközleményben az Activision akkori alelnöke, Larry Goldberg nagyon büszkén megfogalmazta - megszületett az első játék, ami lehetőséget adott a játékosoknak, hogy filmek helyszínein deszkázzanak keresztül! Mi több, ez volt az első játék, amiben Buzz, Tarzan és Simba egyszerre szerepeltek! A Neversoft adta a Tony Hawk's Pro Skater 4 motorját, a Disney a filmes jogokat, az akkor már egy 102 kiskutya játékot a háta mögött tudó Toys for Bob meg segített a kettőt összegyúrni. A Toy Story, az Oroszlánkirály és a Tarzan főszereplői (akik közül 12 volt irányítható és még néhány NPC) mellé bekerült még tíz gyermek, az Extreme Skate Crew tagjai (mert akkor minden, aminek a nevében szerepelt, hogy extrém, automatikusan tízszer menőbb volt), akiket egy válogatás során kiválasztott tíz, 6 és 14 év közti amerikai fiatalról mintáztak. Ez amúgy önmagában érdekes: a nevezők első feladata az volt, hogy küldjenek egy képet magukról, valamint egy videokazettát, amin látható, mennyire királyul deszkáznak, majd a legjobb 10-ből közönségszavazással emeltek ki még kettőt, akik aztán kiemelt szerepet kaphattak a játékban. Láthatóan nem pihent a marketing.

Amúgy díjat adnék annak, aki a "Deszkázz, mint egy profi - Disney-stílusban" (Skate Like a Pro - Disney Style) szlogent sajtóközleménybe írta vagy íratta.

A játékmenet maga persze automatikusan jó lett, nem sokat tekertek a Tony Hawk's Pro Skater 4 által lefektetett alapokon, ezen felül pedig tényleg csak azon múlt az egész, hogy ki mennyire tudta befogadni a gördeszkázó (vagyis hát igazából valamiféle deszkaszerűségen álló) Simbát meg Timont és Pumbát. A célközönségnek nagy élmény lehetett a franchise-ok helyszínein gurulni, és még speciális trükkök is készültek mókás, a hozzájuk tartozó karakterre utaló elnevezésekkel. Azon túl, hogy a gördeszkázásból és a rajzfilmekből akartak valamit gyúrni, a koncepció és a megvalósítás sem volt kimondottan rossz, csak olyan licencelt játékosan erőtlen.

És hát nincs jó deszkás játék jó zene nélkül, a kiadó erről sem feledkezett meg. Vagyis hát próbált nem megfeledkezni. Mégis csak egy gyerekeknek szánt játékról volt szó, nem lehetett nagyon zúzós dalokat berakni, úgyhogy bár a Simple Plantől, a Smash Mouthtól és a Basement Jaxx-től is válogattak, nem lett túl erős a kínálat. Ami meg zúzósabb dal volt, az nagyon nem illett a képen látottakhoz. Ez például a felhozatal egyik, kimondottan nem odacsapós tagja, ami mondjuk jobban illett a játékhoz, mint a fenti, Pumbás videóban is hallható Downfall:

Nem tudni, mennyire fogyott jól, hozta-e az Activision és a Disney által elvárt számokat (a VGChartz megkérdőjelezhető adatai alapján világszerte 320 000 példány kelt el belőle), de az biztos, hogy a sikeres dolgok összemosásának fantasztikus torzszülött példája lett. 

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)