Hamarosan újra felkereshetjük Vice Cityt a Grand Theft Auto VI-nak köszönhetően, de közben nem szabad elfelejteni, sokan még ma is vissza-visszatérnek az "eredeti" GTA Vice City-be, ami 2002-ben jelent meg, vagy esetleg a 2006-os Vice City Storiest kezdik el pörgetni. Akik játszottak ezekkel a korábbi címekkel, pontosan tudják, hogy a Vice City utcáin járőröző rendőrök gyakorlatilag mindig a lehető legrosszabb pillanatban kezdték el az embert üldözni, ez pedig bizony jó okkal történt.
Valószínűleg veletek is előfordult már a játékban, hogy pár csillagos körözési szint mellett felvettétek volna a nyúlcipőt, de hirtelen rendőrautók állták el a menekülési útvonalat, és tehetetlenül csapódtatok bele a járőrökbe - hogy aztán még szépen lángra is kapjon a verdátok. Nos, ez szándékosan történt így.
Obbe Vermeij, a Rockstar korábbi fejlesztője ugyanis elmondta, egészen pontosan hogyan is működött a Vice Cityben a zsaruk üldözési rendszere. A rendőrök jó messze spawnoltak, vagyis jelentek meg a játékban, pont akkora távolságra, hogy legyen idejük elzárni a menekülési utat. Ez hármas, vagy három feletti körözési szint mellett aktiválódik a játékban. Ha valahogy sikerül egyébként megúszni a blokádot, akkor egy ideig jók vagyunk, legközelebb egy perccel később fognak ismét spawnolni a rendőrök.
Az sem véletlen, hogy pontosan hol jelennek meg a rendőri akadályok, az Ocean Drive-nál például mindig a szálloda felől jönnek a kocsik, vagyis ha északról dél felé halad a játékos, akkor nem fognak spawnolni. Vermeij szerint több ilyen előre beállított helyszín is létezik, de számuk korlátozott, mert nehéz volt megvalósítani őket - körülbelül öt ilyet sikerült összehozniuk.