Battlefield 3
A mai napig tisztán emlékszünk, micsoda őrület ment a 2011-es E3-on, mikor az EA alaposabban is bemutatta a Battlefield 3-at. Az eseményről érkező fotókon lestük, hogy miképp fest az Operation Metro, és persze irigykedtünk mindenkire, aki ott lehetett és már a nyáron kipróbálhatta a játékot.
A Battlefield 3 a DICE új motorjára, a Frostbite 2-re épült, ami minden korábbinál lenyűgözőbb látványt ígért. Sokkal valóságosabb rombolhatóságot, részletesebb mozdulatokat, kifinomultabb fényhatásokat, élethűbb hangokat, és még napestig sorolhatnánk, miket vonultattak fel a fejlesztők. A játék pedig annak ellenére, hogy küzdött 1-2 problémával (na jó, sok problémával) megjelenéskor, hamar klasszikussá vált.
A Battlefield 3 valóban új generációs élmény volt, hardverváltás nélkül, méghozzá olyan, ami 2022-ben is tökéletesen megállja a helyét.
2011. október végén aztán megjelent a teljes verzió, amiből már az első héten 5 millió példány fogyott és a hibák ellenére is erős értékeléseket kapott, hiszen új szintre emelte az FPS-ekkel szemben korábban támasztott elvárásokat, még úgy is, hogy a kampány egyébként egészen felejthetőre, ámde a szintén ebben az évben érkező Call of Duty: Modern Warfare 3-énál legalább jobbra sikeredett.
A multiplayerben számos játékmód volt már a megjelenéskor is, amiket tovább bővítettek a megjelenés után érkező DLC-k. Az első a számozásban elődnek tekinthető Battlefield 2 pályáit újította fel zseniálisan, később pedig még négy DLC, a Close Quarters, az Armored Kill, az Aftermath és az End Game bővítette a játékot. A DICE-nak nagyon belenyúlt ezzel, a fejlődés azonban nem állhatott meg, tovább kellett menni, ők pedig pontosan tudták, hogy mi a következő lépés.
Battlefield 4
A Battlefield 3 mindent elsöprő sikerét látva nem lehetett kérdés, hogy egyelőre nem folytatódhat a Bad Company vonal, helyette a Battlefield 4-nek kell érkeznie, ami az előd minden jó tulajdonságát akarta átmenteni, miközben a gyengébb elemeken javít és korszerűsíti a játékmenetet.
Nem volt azonban sikeres az első bemutatkozás, Xbox 360-on és PlayStation 3-on napokig játszhatatlan volt a béta, egyszerűen nem tudott betölteni a pálya, és a gyengébb specifikációjú PC-k is így viselkedtek.
2013-ban végül megjelent a játék, az akkori verzió azonban hasonlóan játszhatatlan volt, mint később a Battlefield 2042 a megjelenésekor, úgyhogy a veteránok egyszer már átélhették a 2021-es megpróbáltatásokat. A netcode hibái miatt a fegyverharc élvezhetetlen és teljes működésképtelen volt, az optimalizálatlanság következtében pedig nem csak a leköszönő generációban ragadt, Xbox 360-as és PS3-as játékosok, hanem a gyengébb PC-vel rendelkezők is rendkívül sokat szenvedtek. A DICE-nak több mint egy év megfeszített munkára volt szüksége, hogy végül játszhatóvá tegye a kódot, miközben már a kiegészítők is ezerrel készülőben voltak.
A Battlefield 4 a hozzá kiadott kilenc kiegészítő segítségével végül egy remek játékká vált, olyan magasságokba azonban sosem ért, ahol a Battlefield 3 járt, ami a játékosszámon is megmutatkozott: a megjelenés után nem sokkal újra többen tolták a BF3-at, mint az utódot, bár ez idővel természetesen visszafordult.
Battlefield Hardline
Miután a Battlefield 4-ben nagyjából mindenki csalódott, aki kedvelte a franchise korábbi epizódjait, arra számítottunk, hogy valami nagy visszatéréssel készül az EA, akik ebben az időben nagyon szerették volna lehúzni rólunk a lehető legtöbb bőrt (DLC-k, Battlefield Premium, további ládák és a többi.). Ahelyett azonban, hogy valami kő keményen összerakott Battlefield-élményt kaptunk volna, befutott a Hardline, ami végül bedöntötte a Visceral Games csapatát.
Ezúttal nem a DICE dolgozott a játékon, hanem Dead Space szériáról ismert stúdió kapott lehetőséget, akik valami újjal akarták feldobni az élményt. A 2015-ös játék egy közepes történeten túl egy olyan multival rendelkezett, ami tulajdonképpen egy rabló-pandúr szimulátor volt. Katonai egységek helyett itt a rendőrség csapott össze a rosszfiúkkal, amiben ugyan volt fantázia, de a legtöbb rajongó gyorsan felejtette volna ezt az epizódot, ma már alig néhányan lézengenek szomorúan és magányosan a szervereken.
Battlefield 1
Sokaknak a negyedik epizóddal véget ért a sorozat, tagadták, hogy lett volna azóta bármilyen bővítés.
A DICE, amíg a spin-offot a Visceral faragta, felszabadult erőforrásait arra használta, hogy amolyan soft-rebootot készítsen. 2016-ban megjelent a Battlefield 1, ami a nevének megfelelően az első világháborúba repítette vissza a közösséget. A leleplező videó a mai napig az egyik legjobb trailer, ami valaha megjelent, alább mindenképp nézzétek ti is újra.
A PlayStation 4-en, Xbox One-on és PC-n játszható epizód ugyan először megosztotta a játékosokat, de az eladások egyértelműen arról árulkodtak, hogy szeretik az emberek, végül több mint 15 millió példány talált gazdára.
Ugyan a Battlefield 1 is rendelkezett kampánymóddal, ahogy azt már megszokhattuk, a DICE-nak sosem ez volt az erőssége (sem a BF-sorozatban, sem például a Mirror's Edge játékokban), a többjátékos rész azonban elképesztően hangulatos lett. A látványvilág, a hangok, a fegyverek és a helyszínek mind annyira jól sikerültek, hogy indokoltnak láttuk visszatérésünket az első világháborúba, arról nem is beszélve, hogy ennek a játéknak végre újra hamisítatlan Battlefield hangulata volt, még akkor is, ha már bőven a modern hadviselés felé mászott el az ipar.
A játék élettartama alatt négy új történetszállal bővült, ezek a They Shall Not Pass, az In the Name of the Tsar, a Turning Tides és az Apocalypse voltak, amik mind új pályákkal és kihívásokkal bővítették a tartalmat.
Battlefield V
A Battlefield 1 utolsó kiegészítője 2018-ban jelent meg, ekkor azonban már mindenki a Battlefield V-re összpontosított. A DICE sorozatának következő epizódja a második világháborúra fókuszált, az előző rész minden pozitív tulajdonságát átültetve az új környezetbe.
Ugyan megjelenéskor voltak hiányosságai és a női karakterek egyre hangsúlyosabb szerepeltetése okozott némi negatív visszhangot, a játék magas pontszámokat kapott a kritikusoktól és a játékosok is hamar átcsoportosultak az új epizódra.
A Battlefield V a Frostbite 3-ra épült, hasonlóan a Battlefield 1-hez és a Battlefield 4-hez, a fejlesztők azonban - köszönhetően a jól skálázható motornak - elképesztő látványt tudtak kifacsarni belőle, ami által korábban sosem tapasztalt atmoszférával élhettük át a második világégés több összecsapását. A megjelenés után, hasonlóan az elődhöz, a BFV is több kiegészítőt kapott, ami több új helyszínt, fegyvert és frakciót hozott a játékba.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.
A Battlefield V-ben a DICE először próbálkozott meg a battle royale beépítésével, a Firestorm névre keresztelt mód azonban nem aratott átütő sikert, nem lett a műfaj számottevő szereplője. Sajnos a Firestorm sosem vált ingyenesen elérhetővé, ezért nem is kapott elég figyelmet ahhoz, hogy kiderüljön, mennyi potenciál volt a módban.
A megjelenéskor talán a DICE sem gondolta, de a Battlefield V-öt végül egészen 2020-ig életben tartották. Ekkor jelent meg az Into the Jungle kiegészítő, a fejlesztőcsapat nagy része azonban ekkor már évek óta a következő nagy dobáson munkálkodott.
Battlefield 2042
2021-ben aztán megjelent a Battlefield nem túl távoli jövőbe kalauzoló epizódja, ami alighanem a legrosszabb, de kétségtelenül a leghangosabb rajtot produkálta a franchise fennállása során. A Battlefield 2042 szörnyen steril pályáin szinte semmiféle rombolhatóság nem kapott helyet, a fegyverek totálisan balanszolatlanok voltak és egyébként sem volt élvezetes a használatuk, a karakterekkel való kavarást pedig senki nem tudta értelmezni. Röviden szinte az egész játék működésképtelen volt.
A DICE persze ezerrel nekiállt a hibajavításnak, és mostanra egészen kipofozta a játékot, a Battlefield 2042 azonban sosem lehet az a cím, aminek az első előzetesek ígérték. Miközben a fejlesztést végző csapat megfeszítve dolgozik a pályák átalakításán és a jövőben érkező tartalmakon, okkal feltételezzük, hogy már készül a következő epizód, amivel kapcsolatban nagyon reméljük, hogy eredetileg nem battle royale cím akar majd lenni, ha pedig igen, ki is tartanak a terv mellett.
Mit tartogat a jövő?
Jelen pillanatban semmiféle információnk nincs arról, hogy az EA pénzéhes gépezete és a DICE hová szeretné kormányozni a következő epizódot. A Bad Company 3 már sok ideje lóg a levegőben és az alsorozat története is nyitva maradt a második rész végén, erre mégis kevés esélyt látunk.
Szintén benne van a pakliban egy jövőben játszódó kaland, Battlefield 2143 címmel. Ezzel a DICE hosszú ideje hergeli a közösséget, vadabbnál vadabb easter eggekkel. Voltak utalások a hivatalosan sosem kommunikált játékra többek között a Battlefield 3-ban és a Battlefield 1943-ban is, erre viszont azért nem látunk sok esélyt, mivel nagyon erős váltás lenne, amit aligha mernek a 2042 gyenge teljesítménye miatt megkockáztatni.
Egy viszont biztos: a következő Battlefield fejlesztése már javában zajlik, és ha hihetünk a többször megbízhatónak bizonyult forrásoknak, az egyjátékos kampány is visszatér. Korábban 2023-ra tervezték a megjelenést, a 2042 körüli blama azonban arra sarkalhatta a fejlesztőket és a kiadót, hogy átírják terveiket, és hagyjanak elég időt a fejlesztőknek a hibák elsimítására. Mi tudunk várni.