Azt hiszem azt már a saját pénztárcánk alapján is elég egyértelműen kijelenthetjük, hogy a játék elég nagy üzlet. A legutóbbi kimutatások alapján a játékipar túlszárnyalta a Hollywoodot, de most egy új kimutatás bebizonyította, hogy ez még csak a kezdet.
Persze ez most egy különleges év, hiszen nem minden nap csenget ki a Facebook kétmilliárd dollárt az Oculus Riftért vagy - hogy egy közelebbi példát említsek -, az Amazon közel egymilliárdot a Twitch-ért. Már ezek a számok is elég meggyőzőek, de ha egy kicsit továbbgondoljuk a dolgot, akkor rájövünk, hogy valójában mit is jelentenek. A Facebook egy olyan technológiát vásárolt meg, ami ugyan nagyon ígéretes, de még messze nem bizonyított eleget, a játékiparhoz csak részben kapcsolódó Amazon pedig egy csak videojátékokkal foglalkozó streaming szolgáltatást vett. Mindenki szeretne egy szeletet az egyre finomabbnak tűnő játéktortából.
A Digi-Capital elemzői szerint 2014-ben több mint 9,2 milliárd dollárt költöttek a játékokkal kapcsolatos egyesülésekre, beolvasztásokra és felvásárlásokra, ami már most majdnem kétszer annyi, mint a 2013-as 5,6 milliárd. A mobiljátékok idén 3,48 milliárdot, a játékokkal kapcsolatos technológiák (ilyen a Twitch is) 3,2 milliárdot, az MMO-k 1,7 milliárdot, a konzoljátékok pedig 900 millió dollárt tettek hozzá mindehhez.
A cég mindezt annak tudja be, hogy a játékipar továbbra is egy növekvő üzletágnak számít, különös tekintettel a mobiljáték-piacra. Nem merem átszámolni forintra ezeket az összegeket, illetve egy ilyen őszies kedd reggelen jobb nem belegondolni ilyesmikbe.