A játékvilág és tulajdonképpen maga az egész társadalom olyan, hogy minden apró változtatáson képes felhördülni. Megint kinézetet vált a Facebook, megint más lett a YouTube elrendezése, megint megváltozott a címke a kenyéren...
Emiatt sem meglepő, hogy amikor a Square Enix Montreal bejelentette a Hitman GO-t, mindenki felhördült, és elkezdett hangosan „de nemá'!”-zni. Oké, ki vagyunk éhezve egy igazi Hitman játékra, mert az Absolution jó volt, de mégsem olyan nagyon jó, ráadásul tudjuk, hogy készül a sorozat első next-gen darabja is, de nem kell egyből leszólni azt, aki hajlandó másfelé nyitni. A Hitman GO amennyire furcsának tűnt első látásra, annyira egyben van, képes úgy működni, hogy bár játékmenetében gyökeresen eltér a sorozat konzolos és PC-s epizódjaitól, azokhoz nagyon hasonló élményt nyújt. Tényleg.
Adott egy játéktér, amin különböző tereptárgyak, bábuk, egyéb elemek helyezkednek el. A 47-es ügynök is egy bábu, őt kell mezőről mezőre mozgatnunk úgy, hogy végül eljussunk vagy a célba, vagy a célpontunkhoz. A pályákon közben őrök is találhatók, akiket a legtöbbször célszerű elkerülni. Mindegyik máshogy viselkedik, néhányan egy helyben állnak, csak akkor vesznek észre, ha az előttük lévő mezőre állunk, mások viszont megállás nélkül mozognak egy kötött pályán.
A mezőkön továbbá elszórva találunk különböző fegyvereket, elterelésre használható eszközöket is, amikkel elvonhatjuk az őrök figyelmét. A legzseniálisabb a jelmezek megoldása, ami – hasonlóan az Absolutionben látott megoldáshoz – csak azokkal szemben működik, akik ugyanolyan ruhát viselnek.
Minden pályán a fő cél mellett további célokat is teljesíthetünk (ne ölj meg senkit, csináld meg a pályát x lépésből stb.), amikkel tovább bonyolíthatjuk az egyébként sem egyszerű feladványokat. A legtöbb esetben csak próbálgatjuk a megoldásokat, míg az egyik be nem válik.
Kiderült, hogy a Hitman – mindenki nagy meglepetésére – táblás játékként is működik. A Square Enix tökéletesen ültette át a sorozat hangulatát mobilokra, még ha a módszer rendhagyó is volt.