Rengeteg találgatás és nyomozás után a Firaxis Games és a 2K Games végre június elején leleplezte az XCOM 2-t, az XCOM: Enemy Unknown húsz évvel később, az elképzelt jövőben játszódó folytatását, ahol nem a jófiúk, hanem az idegenek diadalmaskodtak. Az ellenállás nem szűnt meg létezni, viszont rejtőzködve, afféle gerilla harcmodorban kell felvennünk a versenyt a technológiailag sokkal fejlettebb Adventtel. Persze ők is tartogatnak néhány meglepetést.
Az első ilyen rögtön egy ellenféltípus, amelyet az XCOM: Enemy Unknown-ból örökölt meg a játék, ez a Muton. Senkit ne tévesszen meg a látszat, hiszen a mutonok már nem az az üres fejű, brutális harcosok, akik korábban eszüket vesztve rontottak nekünk, ugyanis az idegenek megtalálták a módját, hogy megváltoztassák a saját genetikájukat a DNS-ünk segítségével, amellyel különböző emberi tulajdonságokkal ruházták fel az egységeiket.
A mutonok például már rendelkeznek az emberi elme értelmével, ami keresztezve az új képességeikkel (a Suppressionnel jelentősen csökkenthetik a célpontjuk célzási pontosságát, ráadásul lehetővé teszi számukra, hogy reakció lövést adjanak le, mikor a cél megmozdul), a csoportok ellen használt alien gránátjaikkal és erőteljes közelharci támadásaikkal (képesek ellentámadni, méghozzá úgy, hogy esélytől függően figyelmen kívül hagyják az őket ért közelharci sebzéseket) félelmetes harcossá teszi őket.
Az XCOM 2 megjelenése novemberben várható, de kizárólag csak PC-re.