A 2019-es évet sokáig nem fogják elfelejteni a WWE-rajongók. Nem véletlenül írtuk anno a játékról szóló tesztünkben, hogy pontosan az ilyen címek miatt hoztuk létre a "Csak saját felelősségre" értékelőplecsnit. A WWE 2K20 konkrétan vállalhatatlan minőséget produkált, nem véletlen, hogy a 2K Sports pihenni küldte a szériát. A Visual Concepts fejlesztőcsapat már évek óta segítette a WWE-játékok fejlesztését, de a 2019-es rész volt az első, amit egyedül kellett megoldaniuk, és kár szépíteni, csúfos kudarcot vallottak.
Összeállt gyorsan a válságstáb, megszületett a megoldás: amíg a fő WWE-sorozat kényszerpihenőjét töltötte, 2020-ban jött a WWE 2K Battlegrounds című spin-off a Saber Interactive fejlesztésében, 2021-ben nem kaptunk semmit, mert még mindig időt akartak hagyni a Visual Conceptsnek, aztán megérkezett nagyjából egy éve a WWE 2K22, és bizony megérte rá ennyit várni. A sorozat felkelt a padlóról, a Visual Concepts bizonyított, a rajongók megnyugodhattak. De mire számíthatunk a nagy feltámadás után? Nos, a jelek szerint csupa jóra.
You can't see me
Az idei rész, vagyis a WWE 2K23 ugyanis minden szempontból csak több és jobb lett, mint a 2022-es játék. Szerencsére a kereket nem kellett másodszorra is feltalálni, az előző epizód remekül újragondolta az irányítást és a harcrendszert (kombóalapúak lettek az összecsapások, a hárítás pedig az ellenfél mozgásának olvasására épült), szóval elég volt tavaly újratanulni ezeket. Az abszolút zöldfülű bunyósokat persze most is segíti majd a tényleg vicces és ötletes tutorial. Így viszont maradt egy csomó idő és energia tovább csiszolni az egyes játékmódokat. Kezdjük rögtön az aktuális Showcase móddal, ami a játékborítón is feszítő John Cena karrierjére fókuszál, de kapott egy izgalmas csavart. A meglehetősen hosszú Showcase sztorivonal ugyanis Cena legnagyobb vereségeit helyezi a középpontba, emiatt pedig minden egyes meccsen az ellenfelet, és nem a pankrátorból lett filmsztárt fogjuk irányítani.
Ez jó döntésnek bizonyult, kellően változatos marad a játékmód annak köszönhetően, hogy mindig új pankrátor mozdulatait kell kitanulnunk. Az alapvetések egyébként maradtak, nemcsak nyernünk kell, hanem kötelező újra összehoznunk a régi meccsek klasszikus mozzanatait is - a játék mindig jelzi, pontosan mit kell csinálnunk ehhez. Külön jól mutat, amikor elindul ezután egy ingame videó, ami hirtelen egy pillanat alatt átvált régi tévéfelvétellé, és abban folytatódik pár perc erejéig a meccs.
Ha nem akarunk a történelem (és a WWE írócsapata) által már előre papírra vetett történeteket újraélni, akkor formálhatjuk a saját sztorinkat is, erre tökéletesen alkalmas a MyRISE mód, ami ezúttal két teljesen különálló történetszálat is kapott. Részletes karakterkreátorban megálmodott pankrátorunk a női sztoriban egy híres bunyós nagynéni árnyékából akar kilépni, a férfiaknak kitalált történetben pedig egy olyan pankrátorperszónát (személyiséget, jelmezt stb.) próbál levetkőzni magáról, amit a WWE fejesei erőltettek rá.
Egyik történetre sem lehet komoly panasz (kifejezetten jó döntés, hogy tagoltabb lett a narratíva, mint korábban), a sztori is jól alakítható, de itt tűnik ki a leginkább, hogy most sem maradt energia a kisebb sztárok rendes kidolgozására, és egyébként a nagyobbak között is akadnak olyanok, akik inkább csak saját maguk paródiái. A legnagyobb nevek mellett tényleg ideje lenne már a többieket is gatyába rázni, nézzen ki mindenki úgy, ahogy egy 2023-as játékban ki kell néznie.
Mindig van kit bucira verni
A szimulációk, menedzserjátékok szerelmesei is megtalálhatják számításukat, az ismételten visszatérő MyGM játékmód ráadásul nagyon sokat fejlődött. Immár akár négyen együtt is nekivághatunk ezeknek a kihívásoknak úgy, hogy mind a WWE egyik brandjét (Raw, SmackDown, NXT, NXT 2.0 vagy WCW) irányítjuk, és próbáljuk a legnépszerűbb márkává tenni. Az egyszerű alapmechanikák mögött mélyebb rendszerek bújnak meg, kellő idő és energia befektetése után az ember tényleg az érezheti, hogy menő GM-ként az ő kezében futnak össze a szálak, tényleg ő álmodja meg és irányítja az adott WWE-brand kis életét.
A FIFA Ultimate Team mintájára megalkotott MyFACTION játékmód is fejlődött, még szórakoztatóbb lett, illetve online multiplayerrel is bővült. Én személy szerint ebben a módban töltöttem el a legtöbb időt, ha elkapja az embert a sodrás, akkor nehéz megállni azt, hogy ne akarjon még egy-két kártyacsomagot megszerezni, esetleg fejleszteni egyet az arra alkalmas pankrátorlapokon, vagy teljesíteni még egy meccset, mert már pont csak az kell a következő nagy jutalomhoz. Ahogy azt sejteni lehetett, a MyFACTION online integrációja magával hozta a masszív mikrotranzakciós behatást is, ez sajnos bosszantó lehet sokaknak, a csomagokért elég sokat kell teperni, ha nem akarjuk elővenni a bankkártyánkat - de nyilván így is megszerezhetjük, ami kell, egyetlen fillér elköltése nélkül.
Hosszú ideje nem volt ennyire jó a ringben lenni
Végül, de messze nem utolsósorban nem maradhatott ki a felhozatalból a Universe mód sem, ami gyakorlatilag a pankráció sandbox játékmódja. Dönthetünk úgy, hogy egyetlen konkrét sztárt akarunk irányítani (ez a Superstar mód), vagy akár az összes meccset is lenyomhatjuk, utóbbi esetben tényleg megkapjuk a totális szabadságot, minden övről, meccsről, gáláról mi döntünk. Végtelen órát bele tudnak majd pakolni ebbe a módba azok, akik fogékonyak az effélére.
Egyetlen rövidke kanyar erejéig még térjünk vissza azonban a MyFACTION játékmódhoz, mivel akad itt egy döntés, ami koncepciószinten is fejvakarásra ad okot. Egy idő után a WWE 2K22-ben is előálltak ugyanis annak a frenetikusnak semmiképpen sem mondható ötlettel, hogy kizárólag a MyFACTION módban kaptak friss, alternatív kinézeteket az egyes pankrátorok. Nos, most abszolút ezen a csapásvonalon haladtak tovább a fejlesztők, a 2023-as játékban ugyanis az esetleges év közbeni változások is kizárólag a MyFACTION játékmódra korlátozódnak. Magyarul ha történik a tévéképernyőkön valami fontos változás, netán jelmezt vagy perszónát cserél egy pankrátor, akkor ez a módosítás csak ebbe a módba kerül be exkluzívan kártya formájában, a többi játékmódban kár is álmodni róla. Ez tényleg olyan, mintha a FIFA esetében mondjuk a csapatváltásokat csak a FUT kezelné le, a klasszikus játékmódok pedig nem. Ugye, hogy elképzelhetetlen volna? Remélhetőleg ezt a bolondságot hamar elengedik az alkotók.
Tavaly ilyenkor a WWE 2K22-ről készült tesztünk végén szó esett arról, hogy készül a rivális pankrátorkeltető, vagyis az AEW saját játéka is (ezen az a Yuke's dolgozik, amelyik a 2K19-ig a WWE sorozatért is felelt) a THQ Nordic égisze alatt. Bár konkrét megjelenési dátummal továbbra sem szolgálhatunk, gameplay anyagokat már láthattunk, és maradjunk annyiban, ezek alapján a WWE-nek nincs túlzottan sok félnivalója. A legnagyobb ellenséget, vagyis saját magát már legyőzte a brand, ritkán látunk akkora feltámadást, amit ez az széria összehozott. Az idei rész még a 2K22-nél is jobb lett, most már tényleg csak annyi a feladat, hogy tartsák ezt a remek irányt.