A Visceral Games múlt heti bezárása óta egyre több gamer fejében fordul meg, van-e még jövője a hagyományos, történetalapú játékoknak a nagy kiadók égisze alatt. A héten megjelenő Wolfenstein II: The New Colossus készítőit nem úgy tűnik, hogy ilyen kétségek gyötrik, sőt, ők a multiplayert csak hátráltató tényezőnek tartják.
A GamesIndustry.biz kérdezte meg a MachineGames narratív dizájnerét, Tommy Tordsson Björköt még a gamescom alatt arról, hogy nem akartak-e valamilyen többjátékos komponenst építeni B.J. Blazkowicz kalandjainak folytatásába, de úgy tűnik, ez szóba sem került a csapatnál.
"Csak úgy tudunk ilyen, rendkívül magával ragadó narratív élményeket alkotni, ha csak és kizárólag az egyjátékos módra koncentrálhatunk. Ha egy többjátékos móddal is foglalkoznunk kéne a munkafolyamat során, az csak felhígítaná az egészet. Ez a veszélye annak, ha két dolgot próbálsz egyszerre csinálni. Próbálunk szorosan összedolgozni és arra koncentrálunk, hogy nagyon jó egyjátékos módokat készítsünk. Ha a saját stílusunkhoz igazodunk, attól lesz igazán nagyszerű egy játék"
- mondta.
Pont ezt a problémát próbálta megkerülni a Bethesda, mikor a Doom esetében egy második stúdiót is felbérelt, hogy a multiplayerrel foglalkozzanak. De a közönség közel sem reagált olyan a többjátékos módra, így remélhetőleg a kiadó a MachineGames Wolfenstein-trilógiájának utolsó felvonásába sem fog beleerőltetni egy multis komponenst.
Mit gondoltok, új erőre kapnak majd az egyjátékos játékok, vagy ezentúl már igazi ritkaságnak számítanak majd az ilyen AAA játékok?