Az 1.17-es frissítés gyakorlatilag egy mod blokkoló javítás, amivel a többek közt az is probléma, hogy erről nem beszélt senki előtte. A Watch Dogs 2 nem túl nagy, de annál lelkesebb modding közössége ezt nagyon rossz néven vette, mivel így már nem használhatják az egyébként csak felhasználói élményt javító fejlesztéseiket.
Deebz__ talán a legaktívabb a modderek közül, aki felháborodottan fogadta reggel a patchet. Válaszol leközölt egy tartalmas listát azokkal a hibákkal, amiket a Ubisoft nem volt hajlandó helyrehozni az elmúlt hónapokban, és amikhez modokat használtak a játékosok.
A modding közösségben elmondása szerint kialakult egy megállapodás, aminek értelmében nem készítenek olyan modot, ami bármilyen tekintetben csalásnak minősülhetne. Etikus modderek ők, akik online meccsekben nem használják ki a tudásuk adta lehetőségeket.
"Vagyunk vagy 10-en az egész modding közösségben. Csak néhányunk tudja hogyan lehet igazán modolni a játékot és mi megállapodtunk egy etikai kódexben. Csak olyan modokkal használjuk az online lehetőségeket, amik nem nyújtanak semmilyen előnyt."
A Ubisoft ettől függetlenül is ellehetetlenítette az online mod használatot. A fejlesztők nem tudják (és valószínűleg nem is akarják) kiszűrni a potenciálisan káros játékmódosításokat, így az egészet lelőtték.
"Ahhoz, hogy egy egészséges és fair környezetet alakítsunk ki minden játékosnak, meg kellett oldanunk ezt a problémát. Továbbra is használhattok modokat offline módban, ha kikapcsoljátok az Anti-Cheat motort, vagy élvezhetitek az online élményt egy fair játékszabállyal."
Alapvetően érthető a Ubisoft álláspontja, de pont ők azok, akik látják, hogy mennyire kevéske a Watch Dogs 2 online közössége. Itt már ez talán egy picit feleslegesen túltolt védekezés volt. Szerintetek?