A széria megalkotója a saját kreatív motivációiról beszélt, azon belül is az általa preferált világok méretéről, szélességéről és mélységéről.
"Amikor az emberek virtuális világokról beszélnek, mindig hatalmas, teljesen átjárható terekre gondolnak; Grand Theft Auto, Red Dead Redemption, Skyrim és társaik " -mondta. "Én még soha nem csináltam ilyet, és nem is akartam."
Habár elismerte, hogy az Ultima napjaiban készített néhány nagy világot, de az Underworld, System Shock és Deus Ex idejére már teljesen elmozdult a kisebb terek felé, amik nagyobb mennyiségű "szimulációra" adnak teret.
"Sokkal érdekeltebb lettem a nagyon mély szimulációkban. Inkább csinálnék valamit, ami 1 centi széles, de 1 kilométer mély, mint valamit, ami 1 kilométer széles de 1 centi mély." - tette hozzá.
"Világokat akarok tervezni, és világok alatt olyan teret értek, ahol minden tárggyal interakcióba lehet lépni. Az NPC-knek van más dolguk is, mint megölni a játékost. Minden ajtó nyitható, és indokkal nyithatóak. Ezt értem egy világ tervezése alatt. Nem a méretről és terjedelemről szól, hanem a mélységről és az interaktivitásról."
Kíváncsian várjuk, hogy mit hoz a jövő Spectoréktól. Reméljük, hogy nem egy újabb Epic Mickey: The Power of Two-hoz hasonló "remekművet".