A THQ belenyúlt a tutiba, amikor felvásárolta a kanadai Relic csapatát. A Homeworld révén köztudatba került gárda idÅ‘közben a Warhammer 40K: Dawn of War és a Company of Heroes segÃtségével újra és újra bebizonyÃtotta, hogy a műfaj legjobbjai közé tartoznak. ElÅ‘bbi folytatását jövÅ‘re várhatjuk, mégpedig az alaposan feltuningolt Essence 2.0 grafikus motor által hajtva. A lényegesen szebb látvány mellé ténylegesen kihasznált fedezékrendszer (az okosabb M.I. vezérelte egységek automatikusan fedezéket keresnek, ha tűz alá veszik Å‘ket), s Company of Heroes-ban megcsodált rombolható környezet párosul.
A játékmenet jelentÅ‘s mértékben átalakul, háttérbe szorul az épÃtkezés, nagyobb szerepet kap a taktika. Kevesebb, ám egyedi vonásokkal (beszédhangok,külsÅ‘,stb.), RPG-szerűen fejleszthetÅ‘ felszereléssel bÃró osztagot vonhatunk irányÃtásunk alá.
Érdekes újÃtás, hogy az egyes missziók során felmerülÅ‘ mellékküldetések kezelése súlyos következményekkel jár, s számos alkalommal kényszerülünk nehéz (morális) döntésre. Például egyszerre fut be két segélykérÅ‘ hÃvás, az óra ketyeg (a végrehajtás határidÅ‘höz kötött), s nekünk, ha a fene fenét eszik is, csak az egyikre lesz idÅ‘nk és energiánk érdemben reagálni.
Apropó, a hÃresztelések szerint ma, de legkésÅ‘bb holnap bemutatnak még egy frakciót, hiszen mindeddig csak az űrgárdisták és az orkok szereplését vehetjük biztosra.