Olykor az sem feltétlenül garancia a mindent elsöprő sikerre, ha egy-egy alkotást pajzsukra emelnek a kritikusok, és alapvetően a játékosok is jó véleménnyel vannak róla. A jelek szerint ez igaz a múlt héten debütált Dead Space remake-re is, amelynek ugyan sikerült megkaparintania az első helyet a legnagyobb európai videojátékos piacon, az Egyesült Királyságban, de mindezt úgy érte el, hogy még feleannyi sem fogyott belőle, mint utánzójából, a The Callisto Protocolból premierje első hetén.
Érdemes azonban megjegyezni, hogy a Striking Distance játéka még épp időben érkezett ahhoz, hogy az ünnepi forgatag részévé váljon, azaz karácsonyi ajándék is lehetett belőle, míg a nála eleve drágábban kínált Dead Space remake lecsúszott erről a lehetőségről.
Tovább árnyalja a helyzetet, hogy a GfK adatai kizárólag a dobozos eladásokat tartalmazzák, tehát ha a digitális értékesítést is hozzácsapnánk, ami nem kétséges, hogy ma már a vásárlások nagyobb arányát teszi ki, az alábbitól egészen eltérő sorrend is kialakulhatna. Az pedig szintén a The Callisto Protocol malmára hajtotta a vizet, hogy a Motive Studio pazarul megvalósított remake-jével ellentétben PlayStation 4-re és Xbox One-ra is megjelent.
A platformok szerinti bontás erőteljes Sony-dominanciát mutat, az értékesített példányok 80 százaléka PS5-ös, csak a fennmaradó rész Xbox Series X|S-es, ám ez egyrészt nem túl meglepő, hiszen Európa legtöbb országában a PlayStation népszerűbb az Xboxnál, másfelől - mint azt a GamesIndustry.biz megjegyzi - az xboxos játékosok nagyobb arányban vásárolnak digitálisan, mint playstationös társaik.
- Dead Space
- FIFA 23
- God of War Ragnarok
- Forspoken
- Mario Kart 8: Deluxe
- Call of Duty: Modern Warfare 2
- Fire Emblem Engage
- Nintendo Switch Sports
- Pokémon Violet
- Minecraft (Switch)