Kínában korántsem olyan meggyőző a masszívan multiplayer online játékokkal foglalkozó vállalatok helyzete, mint azt több ezer kilométerrel távolabbról gondolnánk. Pekingből friss iResearch Consulting Group statisztikák érkeztek, melyből tisztán kiolvasható, hogy a kínai online alkotásokkal foglalkozó cégek 70 százalékának bevétele nem fedezi kiadásait. Körülbelül kétszáz vállalkozás tevékenykedik az online játékok piacán, közülük mindössze csak néhányan rendelkeznek pozitív mutatókkal (NetEase.com, Shanda Interactive Entertainment, The9). Gyakran túlértékeljük a kínai fejlesztők alkotásaiból befolyó „hatalmas" bevételek mértéket, ha beszélhetünk ilyenről, akkor mindenképpen vegyünk számításba, hogy jelentős kiadásokat fordítanak a hardverekre, alkalmazottakra, promócióra és terméktámogatásra.
Fantasy Westward Journey (NetEase.com)
Kínában a China Internet Network Information Center tavaly júniusi felmérése szerint az online játékosok száma meghaladta a 147 millió főt, azonban ez nem jelenti azt, hogy mindegyikük fizetős termékkel tölti szabadidejét. Több mint 50 százalékuk ingyenes alkotásokkal játszik, míg 20 százalékuk havonta 10 jüannál kevesebbet költ online világokra. Amennyiben a kínai felhasználókat tovább szorongatja a gazdasági válság, úgy a fejlesztők kölcsönért folyamodhatnak a farmerekhez: egyre kevesebben választanak fizetős produktumokat.