A Venetica egy érdekes kísérlet a Deck 13 csapatától. Tudni kell a német fejlesztőkről, hogy eddig csak és kizárólag kalandjátékokkal foglalkoztak, s eme jó szokásukkal a műfaj rajongóinak legnagyobb örömére nem is kívánnak felhagyni.
A középkori Velence fantasy változatába helyezett Venetica az általam RPG-light-nak nevezett vonalat képviseli. Ha a játékmenetre nem is, a külsőségek megtervezésére és megrajzolására jól érzékelhető hatással volt a Fable.
A történet főszereplője Scarlett, aki a sors szeszélye folytán a kaszás - nem az iszákos kertész -, tehát a Halál leánya. Mint ilyen, egy idő után képessé válik arra, hogy átlépje a holtak és az élők birodalmát egymástól elválasztó vékony határmezsgyét, s adott esetben a nyughatatlan lelkek segítségét is kérheti. Érdekes vonása a játéknak, hogy némely karakterrel a játék elején baráti viszonyt alakíthatunk ki, akik a túloldalra távozva szellemként segítik tovább hősnőnket.
Mindez ellenségeinkre is igaz. Ha a Halál trónjára törő Victor (foglalkozása szerint nekromanta, vagyis szellemidéző) bérenceit felkoncoltuk, a túlvilágon (a játékban Alkonyi Világnak nevezik) is összefuthatunk velük. Ezen a helyen sokkal veszedelmesebbek és akár gigantikus szörnyek alakját is felvehetik.
A holtak között találjuk majd Scarlett szerelmét, Benedictet is.
Megjelenés még idén PC-re és Xbox 360-ra.