Ha pusztán a számokat nézzük, akkor minden bizonnyal rétegjátéknak számít a Vanquish, viszont én ettől függetlenül fenntartom, hogy az előző generáció egyik legkiválóbb akciójátéka volt. A Platinum Games alkotása most végre PC-re is elérkezett, viszont minden igyekezet ellenére sem sikerült megszabadulni a konzolos portok összes nyavalyájától.
A legújabb baki természetesen a videojátékok egyik legmegosztóbb kérdéséhez, az fps számhoz köthető: a NeoGAF egyik felhasználója észrevette, hogy minél magasabb fps-en játszunk, annál több sebzést szenvedünk el az ellenfelektől. Ahhoz, hogy ezt demonstrálja belépett a játék tutorial módjába és szándékosan hagyta, hogy az ellenfelek tüzeljenek rá. A kísérlet során kiderült, hogy 30 fps-nél 6-7 másodpercig is tűz alatt lehetünk, viszont 60 fps mellett már alig 1-2 másodpercig tart, mire leterít minket a játék.
A kísérlet bemutatásához két GIF-et is készített, amin összehasonlíthatjuk a két esetet és tisztán látszik a különbség. Nem rossz egyébként azoknak, akik szeretik a kicsit őrültebb kihívásokat, de azért remélhetőleg kijön a közeljövőben egy patch, ami egy kicsit konzisztensebbé teszi a nehézséget.