A Develop magazinnak nyilatkozott a jó Gabe, többek között arról, hogy mekkora előnyei vannak, ha egy bevezetett, érett kódbázist fejlesztenek tovább szemben az újrakezdéssel.
"Úgy hiszem, ha jól megnéztek egy olyan játékot, mint a DOTA 2, meglátjátok,a fejlesztők sokkal többet képesek kihozni a Source-ból, mint amit sokan mások tudnak új enginekkel. Úgy gondolom ez a fokozatosan fejlesztős modell nagyon jól működött számunkra" - tette hozzá - "Ez azt jelenti, hogy el fogunk egyszercsak olyan pontra érkezni, ahol ezt meg kéne változtatnunk? Nem, eddig is folyamatosan tudtuk fejleszteni az enginet az igényeknek megfelelően. Úgy gondolom az enginünk nagyon jól néz ki."
Gabe azt is elmondta, hogy nem tervezik a grafikus motorjukat úgy promótálni, mint ahogy azt sok cég teszi a sajátjával. "Nagyon boldogok vagyunk ha más stúdió a mi engine-ünket akarja használni, de nem fogjuk ott erőltetni, meg izmozni a dolgot mutogatva, mit is tud, mint mondjuk az Epic Games teszi." - mondta Gabe Newell - "Néhányan már így is használták az enginünket, és még néhányan biztosan fogják most, hogy PS3 támogatást is tartalmaz."
"Boldogok vagyunk, ha a mi enginünket használják, akkor is boldogok vagyunk, ha a fejlesztők az Unreal Engine-t akarják használni. Nagyon keményen és sokat dolgoztunk az EPIC-es fejlesztőkkel, hogy a Steamworks bekerüljön az Unreal Enginebe - így együtt kiváló fejlesztőeszköznek tartjuk."
"A filozófiánk mindig is az volt, hogy a legjobb értéket hozzuk létre a felhasználóinknak és partnereinknek, és úgy gondolom most a legjobban akkor járunk, ha a Steamworks mikrotranzakciós részeit fejlesztjük inkább."
Végezetül még ezt mondta Gabe Newell: "Azt gondolom, ha most nem foglalkoznánk a mikrotranzakciós modellel, hanem mondjuk arra használnánk az energiáinkat, ghoy más stúdiókat szerezzünk, akik Source Engine-vel fejlesztenek nem használnánk fel olyan értékesen az időnket, mint most."