Közismert tény, hogy az ünnepi időszak gazdasági szempontból toronymagasan az év egyik legfontosabbika, hiszen ilyenkor rohamozza meg mindenki az üzleteket, hogy a masszív leárazásokra lecsapva ajándékokat söpörjön a bevásárlókocsiba.
A játék ilyenkor különösen kelendő árucikk, hiszen ajándékozáshoz ideális választás, viszont egy statisztikákkal foglalkozó csoport egy friss kutatásában kiderítette, hogy igazából nincs nagy variáció abban, kinek a kínálatából választanak a vásárlók ebben a szezonban.
A GfK szervezet a legújabb kutatásában egészen 1984-ig visszamenőleg vizsgálta, hogy kik voltak a karácsonyi eladási listák élén az egyes években és az eredményekből az derült ki, hogy az Activision tizenhárom, míg az EA tíz alkalommal dominálta a karácsonyi őrületet.
Ez valószínűleg persze nem lepett meg senkit, aki aktívan foglalkozik a témával, és talán az sem meglepetés, hogy melyik franchise-ok tudják újra és újra letarolni az eladásokat: az EA leginkább a FIFA, Medal of Honor és Need For Speed sorozatok révén érte el ezt az eredményt, míg az Activision főleg az évről évre megjelenő Call of Duty epizódokkal arat már a 2007-es Modern Warfare 4 óta.
Érdekesség, hogy sem a Nintendo, sem a Sega, sem pedig a Rockstar Games nem tudott hasonló eredményeket elérni, bár tény, hogy utóbbi stúdió nagyjából teljes létezése alatt erősen korhatáros játékokkal foglalkozott.
Nektek melyik a legmeglepőbb adat ezen a listán?