A legújabb verzióban főleg két területtel érdemes foglalkozni. A legelsőt simán Chaos névre keresztelték, ami elég izgalmasan hangzik, és az is. Egészen konkrétan egy nagy teljesítményű fizikai és rombolási rendszerről van szó, ami a 4.23-ban béta formában most jelenik meg először.
Ezzel a fejlesztők valós időben hozhatnak létre mozis szintű vizuális effekteket, amelyekben jelentős szerepet játszik az ütközések és a gravitáció kezelése, valamint masszív rombolásokat lehet így összehozni. Szóval tessék felkészülni arra, hogy az új Unreal motorra épülő játékokban úgy robban majd szét a várfal egy izmosabb lövedéktől, mintha Hulk csapkodná, és valószerűen pattognak majd körülöttünk (vagy épp ránk) a lehulló építőkövek.
Mutatunk is erről egy helyes videót, amiben egy mech igen erősen átrendez egy nagyvárosi épületet, és a bemutató végére a földdel teszi egyenlővé. A valóságban nem szeretnénk a környéken lenni, de egy játékban valóban lenyűgözően néz ki, tessék szépen megtekinteni:
A másik újdonság a ray tracing funkciók optimalizálása. Egyrészt stabilabb lett a fénykezelés használata, másrészt javul a zajcsökkentés és a globális megvilágítás minősége. Ezen felül reszeltek a többszörösen megtörő fények kezelésén is, ami még részletesebb és valószerűbb megvilágításokat, fénypászmákat és tükröződéseket tesz lehetővé.
A friss Unreal Engine verzió egyébként már a HoloLens 2-t is natív módon támogatja. Íme még egy videó a 4.23 virtuális textúrázásáról, az igazán látványos újdonságokat pedig remélhetőleg hamarosan egyre több játékban is megcsodálhatjuk. A teljes dokumentációt pedig itt találod, ha részletesebben is belebújnál az újdonságok leírásába.