Emlékeztek még arra, amikor először ismerkedhettünk meg az Unreal Engine 3-mal? A motor mindenkit lenyűgözött, az elmúlt években rengeteg játékot készítettek el a segítségével, de olyan vetélytársak mellett, mint a FOX Engine, a Snowdrop Engine vagy a Frostbite 3, változásokra van szükség.
Az Unreal Engine 4 rendkívül sokoldalú, a fő platformok mellett támogatja az Oculus Riftet, a Steamboxot és a HTML5-öt is, így aki hajlandó feláldozni havi 19 dollárt és elkészült játéka bevételeinek öt százalékát (ami 1 000 000 dollárnál 50 000 dollár), gyakorlatilag bármit megtehet vele. „Egy olyan céget próbálunk építeni, ami akkor sikeres, ha az UE4-et használó fejlesztők sikeresek” - nyilatkozta Tim Sweeney, az Epic Games alapítója és vezérigazgatója. „Tudjuk, hogy sokat kérünk, és hogy őrült ajánlat lenne, ha az UE4-gyel nem lehetne sokkal jobb játékokat sokkal produktívabban elkészíteni, mint bármi mással.”
Azt is hozzátette, hogy az Epic célja a motor lehető legszéleskörűbb elterjesztése. Indie-ktől a AAA fejlesztőcsapatokig mindenki számára szeretnék elérhetővé tenni a fejlesztői csomagot, melynek nem csak az Unreal Editor, de annak C++ forráskódja is része.
Az ajánlat mindenképp megfontolandó, 5% nem olyan sok egy olyan motorért, amin több mint 100 fejlesztő dolgozott évekig. Az ötletet egyébként John Carmack is örömmel fogadta, de vele együtt mi is bátor lépésnek tartjuk.
This is fantastic! https://t.co/VGKwCljiWS Very bold move.
— John Carmack (@ID_AA_Carmack) March 19, 2014