Lepörgött a 2021-es Game Developers Conference, ahol a játékfejlesztés krémje összegyűlt, és velős előadásokat tartott az ipar életének finomságairól. Ahogy az lenni szokott, az esemény végén tartottak egy díjátadót, ahol kiszórtak egy rakat elismerést az előző év legjobbjainak.
Miután a Hades egy kazal díjat kapott válogatott díjátadókon, nem volt különösebben meglepő, hogy az ipar képviselői is erre voksolnak majd.
A GDC 2021 év játéka tehát a Hades lett, ami egyébként megkapta a legjobb audióért és a legjobb dizájnért járó kitüntetéseket is. A Supergiant srácain látható a fejlődés: minden játékuk jobb lett, mint az előző, és ez a Hadesben csúcsosodott ki. A játékvilág vezető figurái ebben abszolút egyetértenek.
A Sucker Punch újdonsága, a Ghost of Tsushima sem maradt érmek nélkül. A játék kiérdemelte a legjobb művészeti munkáért járó díjat, de a közönségdíjat is elvihette. A Phasmaphobia is felkerült a díjazottak listájára, a legjobb debütáló játéknak járó elismerést vitte el (tehát azt, amely annak a csapatnak jár, ami nagyot robbantott első alkotásával). Még a Genshin Impact is kapott egy díjat, mivel azt választották meg a legjobb mobiljátéknak.
A 2021-es Game Developers Choice Awards győztesei:
- Legjobb audio: Hades
- Legjobb debütáló játék: Phasmaphobia
- Legjobb dizájn: Hades
- Legjobb mobiljáték: Genshin Impact
- Innovációs díj: Dreams
- Legjobb narratíva: The Last of Us Part II
- Legjobb technológia: Microsoft Flight Simulator
- Legjobb művészeti dizájn: Ghost of Tsushima
- Legjobb VR/AR játék: Half-Life: Alyx
- Közönségdíj: Ghost of Tsushima
- Év játéka: Hades
- Úttörő díj: Tom Fulp
- Életműdíj: Laralyn McWilliams
Szerintetek mennyire van rendben a fenti lista?