Szédítő belegondolni, hogy eredetileg 2014-ben jelentették be a Dead Island 2-t, ami aztán megmártózott a fejlesztői pokol legmélyén: rengeteget halasztották, többször kezdték előlről, a stúdiók pedig kézről kézre adták. Kevesen mertek volna arra fogadni, hogy valaha is megjelenik, arra pedig még kevesebb esély volt, hogy a játékosok szeressék is a végeredményt, de a Dambuster Studios 19-re lapot húzott, és nyerni tudott: a kritikusok többnyire nagyon szórakoztatónak tartották, és anyagilag se jártak rosszul, hiszen három nap alatt eladtak belőle egymillió példányt.
Azóta érkeztek hozzá új tartalmak, és bekerült az Xbox Game Pass kínálatába is, amelynek köszönhetően bárki olcsón tehet vele egy próbát, ami újfent dobott a népszerűségén.
A Dambuster Studios most Twitteren/X-en dicsekedett el a zombis lövölde eredményeivel, és avatott be minket a játék jövőjébe. A csapat szerint a Dead Island 2 elérte a 7 millió játékos mérföldkövét, és a megjelenés óta eltelt idő során több mint 24 millió élőhalottat ölt meg a közösség. Nagy megtiszteltetésnek vették továbbá, hogy a tavaly decemberi The Game Awardson a legjobb akciójáték kategóriában, az idei BAFTA-n pedig a legjobb brit játéknak jelölték a projektet.
Csak pár hete jelent meg a második kiegészítője, a SoLA, amely többek között új zombitípusokat és egy új bejárható területet is hozott, és nemrég került fel a Steamre is a játék, de a Dambuster már a jövőn töri a fejét. A közösségi médiás posztban elmondták a fejlesztők, hogy olvassák és értékelik a játékosok észrevételeit, kívánságait, a következő hónapokban pedig izgalmas információkkal jelentkeznek majd, de annyit már most elmondhatnak, hogy még több Dead Island 2-es tartalom vár a közösségre.