Új korszak köszöntött be az Assassin's Creed játékok életébe a 2017-es Originsszel, ez pedig a korábbi éves megjelenésektől való eltávolodásban is tetten érhető volt. A novemberben érkező, botrányoktól hangos Assassin's Creed Shadowst például négy éve már szinte biztos, hogy csiszolgatják, ami egy minden korábbinál hosszabb fejlesztési ciklusnak tekinthető a franchise történetében.
Ahogy közeledik a feudális Japánban játszódó felvonás megjelenése, a Ubisoft úgy látja, hogy a jövőben is ennyi időre lesz szüksége ahhoz, hogy fenntartsa a sorozat minőségét.
Karl Onnée, az Assassin's Creed vezető producere a GamesIndustry.bizzel ült le beszélgetni a minap, ahol kifejtette, hogy miért négy év az, amit ideálisnak tart a fejlesztés szempontjából.
"Mindig egyensúlyt kell találni az idő és a költségek között, viszont minél több időd van, annál többet tudsz finomítani. Igen, több embert állíthatsz egy projektre, és gyorsabban befejezheted azt, de ettől még nem lesz több időd a finomhangolásra, mert idő kell ahhoz, hogy visszajelzést kapj a játékosoktól, a csapattól és aztán meglásd, mi működik és mi nem, és hogyan lehet javítani rajta. Szerintem négy év a megfelelő egyensúly ahhoz, hogy a koncepciótól a gyártásig eljussunk, és megkapjuk a szükséges visszajelzéseket a továbbfejlesztéshez."
- fogalmazott Onnée.
Az egyre elhúzódó fejlesztési ciklusok tükrében nem meglepő, hogy a Ubisoft is kénytelen visszavenni a tempóból. Ettől függetlenül persze elképzelhető, hogy kisebb léptékű címek érkeznek majd itt-ott - mint például 2023-ban a gyökerekhez visszatérő Assassin's Creed Mirage -, de a producer elmondása alapján a fővonalas játékok között legalább négy évet kell majd várnunk.