Fennállása óta számos parlagon heverő franchise került a THQ Nordic birtokába, minek következtében nemcsak játékkatalógusa hízott óriásira, hanem lehetősége nyílt remasterek, remake-ek, rebootok és folytatások hosszú sorát is piacra dobni. A cég 10. születésnapja alkalmából rendezett sajtóeseményen megtudhattuk, hogy mely klasszikusok térnek vissza a közeljövőben.
Miután 2019 elején megkaparintotta az Embracer Grouphoz tartozó kiadó az Outcast jogait, majd idén májusban az 1999-es alkotás fejlesztőjét (Appeal Studios) is magához édesgette, sejteni lehetett, hogy előbb-utóbb viszontlátjuk még Cutter Slade-et, és nem azért, mert a vegyes fogadtatású remake, az Outcast: Second Contact esetleg ellátogat az új konzolgenerációra.
Második esély
Az Appeal közvetlenül az első rész megjelenése után azonnal elkezdett dolgozni a maga korában forradalminak számító, voxelgrafikás akció-kalandjáték folytatásán, ám pénzügyi nehézségekbe ütközött, a kiadó szerepét betöltő Infogrames pedig nem dobott mentőövet, ezért az Outcast II: The Lost Paradise csupán rövid lábjegyzet maradt a videojátékok történelmében.
Sok-sok évvel később, a 2017-es gamescom hozta össze a fejlesztőket és a THQ Nordicot. Hamar kiderült, hogy a felek céljai és víziói a folytatást illetően tökéletes összhangban vannak, ezért a megállapodást tett követte: elkezdték összeszedni a régi csapatot. Még az első rész világbajnok dallamait komponáló Lennie Moore-t is sikerült csatlakozásra bírniuk, aki ezúttal a Szófiai Filharmonikusokkal együttműködve gondoskodik arról, hogy zenei fronton ne lehessen fogást találni az Outcast 2: A New Beginningen.
Nők és gyerekek előre!
Ahogy a beszédes alcím is sugallja, az A New Beginning valóban új kezdet a franchise, a stúdió és nem utolsósorban a sztori számára is, amelynek megírása közben kiemelt figyelmet fordítottak arra, hogy az előzmények ismerete nélkül és érthető és élvezhető legyen. Önironikus, humoros pillanatokat sem nélkülöző sci-fire számíthatunk, amelyben fontos szerepet játszik a főhős jellemfejlődése is.
A cselekménynek újfent a talanok lakta Adelpha ad otthont, ám ezúttal a bolygó eddig nem látott részén találja magát Cutter Slade, aki 20 évvel korábban megmentette az idegen világot (és a Földet is) a biztos pusztulástól. Teleportkapukkal összekötött, egymástól távol elhelyezkedő régiók helyett most egy 64 négyzetkilométeres szigeten járhatjuk le a lábunkat, amelyet bebarangolva nemcsak ősi romok titkaira deríthetünk fényt, hanem arra is, hogy hol tartózkodtak az első részből hiányzó talan nők és gyermekek. Lesznek persze NPC-kkel sűrűn benépesített települések is, amelyek határain kívül összefuthatunk a helyi vadvilág képviselőivel. Némelyiküket csak fegyverrel tarthatjuk majd távol magunktól, és akkor is erőszakot kell alkalmaznunk, amikor felbukkannak a talanokat vegzáló ismeretlen eredetű robotok a színen. Az összecsapások során minden bizonnyal jó hasznát fogjuk venni Slade jetpackjének, moduláris fegyvereinek és a talanoktól eltanult varázslatoknak.
Bár maga az aktív fejlesztés 2018 második fele óta zajlik, még pre-alpha stádiumban van a projekt, a képek és a rövid gameplay bemutató ezt az állapotot tükrözik. Ennélfogva a fejlesztők nem akarnak már most felelőtlenül bemondani egy megjelenési dátumot, amit aztán képtelenek lesznek tartani. Persze egy rajongónak már a tudat is elég lehet, hogy PC-re, PS5-re és Xbox Series X|S konzolokra jön majd valamikor az Unreal Engine 4-re épített Outcast 2: A New Beginning.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.