Ha egy játék exkluzívan egyik-másik konzolra készül, annak van egy olyan előnye, hogy egyféle hardverre kell optimalizálni. Ugyan a Final Fantasy XVI valamikor megjelenik PC-re is, és az sem kizárt, hogy idővel az xboxosok is megkapják, jelenleg csak PlayStation 5-re elérhető, és talán ez is kellett ahhoz, hogy minden tekintetben érezhetően új generációs cím legyen.
Ugyanakkor az optimalizálás nem sikerült maradéktalanul jól, ugyanis több felhasználó is arról számol be, hogy a játék egy adott pontján túlmelegszik a konzoljuk.
A probléma látszólag azoknál jelentkezik, akik a Graphics Mode megjelenési módot választották, náluk az egyik átvezető jelenet alatt a gép iszonyúan felpörög, majd csippan hármat és kikapcsol. Egy Reddit-posztra válaszul kommentben többen is megjegyezték, hogy pont ez történt velük, pont itt, a Knight of the Lasting Dark-os jelenetnél, vagy ha leállás nem is történt, a PS5 az indokoltnál keményebben dolgozott pár másodpercig.
Amíg a Square Enix utána nem jár és nem javítja ki a gondot, érdemes lehet egy portalanítást elvégezni, illetve olyan helyre tenni a gépet, ahol jól tud szellőzni. Egyúttal akkor már a motion blur kikapcsolását is lehetővé tehetnék, hogy senki ne legyen ettől rosszul.