Hirdetés

Trine 3: The Artifacts of Power teszt - sokat akar a szarka...

|

A Frozenbyte varázslatos triója harmadszorra is visszatér, hogy felvegyék a harcot a Trine 3 történetében a gonosszal, a platformokkal és a fejtörőkkel.

Hirdetés

Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy finn fejlesztőcsapat, úgy hívták, hogy Frozenbyte. Ennek a Frozenbyte-nak remek játékai voltak, melyek egy varázslatos, 2D-s mesevilágban játszódtak három főszereplővel és a Trine nevű csodatárggyal. Igen ám, de a Frozenbyte úgy döntött, hogy a harmadik Trine játék immár 3D-s lesz, ez viszont túl nagy falatnak bizonyult a stúdió számára. Mertek nagyot álmodni? Vagy csak elbízták magukat? Akárhogy is legyen, a rajongókon csattant az ostor. Lássuk, miről is van szó pontosan.

 

Mesés trió

A tettre kész trió, Zoya, Pontius és Amadeus ismét összeáll, hogy rendet tegyen a mesevilágban, és legyőzze az aktuális főgonoszt. A korábbi részektől eltérően a pontgyűjtést ezúttal nem karakterfejlesztésre, hanem új pályák feloldására használhatjuk. Éppen ezért mindenkit előre figyelmeztetek, hogyha kiszúr valahol egy lebegő, aranyszínű minipiramist, azt minden áron szerezze meg, különben úgy jár, mint én: az utolsó pályára nem gyűlik össze elég pont, ezért a korábbiakon kell keresgélni… Trine-veteránok már kikövetkeztethették, hogy ha a pontokat pályákra kell költenünk, akkor bizony nincs túl sok fejlődési lehetőség, már ami karaktereink képességeit illeti. És valóban, a The Artifacts of Powerben nem lesz olyan habzsi-dőzsi, mint a korábbi részekben, hozott anyagból kell boldogulnunk.

Zoya továbbra is tud nyilakat lőni (célozni azonban csak horizontálisan tudunk, le-föl nem, azt automatikusan végzi a játék), valamint ide-oda lengedezni, plusz kis, kilőhető kampójával most már tereptárgyakat is megragadhat, mozgásba hozhat, elhúzhat. Pontius már nem képes pallót varázsolni, csak dobozt, abból is csak egyet, ezt viszont elemi erővel a földhöz vághatja, így okozva gyors elmúlást a rosszaknak (meg persze lebegtethet lebegtetni valókat). Pontius képességei közt maradt a jó öreg karddal támadás, pajzzsal védekezés, de tud még rohamozni, illetve ugrás közben földbe csapódni, valamint siklópajzsozni is, ami annyit tesz, hogy ha leugrik egy magas pontról, a pajzsot feje fölé tartva siklik a levegőben. Tudom, ez fura, bevallom a fizikáját én sem értem, de hát ez egy mesevilág, tudjuk le ennyivel. Ezeken felül mindhárom karakter osztozik egy új képességen: két, egymáshoz közel lévő falon felfelé ugrálva tudnak haladni.

No és ami meglepett kissé, hogy ezúttal három ugyanolyan karaktert is a képernyőre varázsolhatunk, ha a játék legjobb részét, a kooperatív módot csapatjuk. Ennek akkor lenne értelme, ha összesen kilencen lehetne egyszerre játszani, de a kooperatív kalandok továbbra is csak három fő számára elérhetőek. És még egy apróbb bibi az együttműködő játékkal: a kamera elég kaotikusan mozog, gyakran szereplők esnek ki a képből, és időnként meg is halnak. Ez a háromdésítés átka…

A kevesebb néha több

Apropó három dimenzió. A játék legjobban várt újítása a 3D volt, mivel a korábbi részek "csak" 2D-t használtak. Az már a bejelentéskor közzétett videón is látszott, hogy a grafika ismét csodás lesz, a térbeli mozgás pedig sokat ígért: új ügyességi platformer részeket és a térérzékelésen alapuló fejtörőket. A végeredmény viszont felemás: a grafika tényleg elbűvölő, az ügyességi részek viszont idegesítőek (tudniillik nem látunk rendesen a térben, sok az elbaltázott ugrás), fejtörőkből pedig alig akad, ráadásul azok is faék egyszerűségűek. Éppen ezért ez a 3D-s ötlet nem sült el túl jól, pláne a végeredmény tükrében - de erről később. A nézőponton kívül a halál utáni "feltámadás" is más, mint eddig: a halott karakter hullája a pálya egy, tőlünk nem messze lévő pontjához lebeg, és egy kék fénykörben arra vár, hogy újraélesszük. Az elhalálozás persze nem lesz sűrű, legalábbis nem ellenfelek keze által (sokkal inkább elvétett ugrások következtében, ugyebár): kevés és ráadásul könnyű harcon kell átverekednünk magunkat. Az ellenfelek már nem csontvázak, és nem is goblinok, hanem furcsa, áramot szóró robotlények, akik dalekhangon beszélnek, valamint még furcsább falények, akiket viccesen gonosz grootoknak nevezett el a játék-népköltészet. Ja, igen, a zene: erre ismét nem lehet panaszunk, a mesés dallamokat a sorozat zeneszerzője Ari Pulkkinen, aki a korábbi részekhez hasonló vidám, hangulatos nótákat komponált. Most viszont jöjjön, aminek jönnie kell, lássuk, miért nem jó játék a Trine 3 (pedig a második rész még GameStar teljes játék is volt).

The End

Az, hogy a játékidő mindössze öt-hat óra (tehát kb. annyi, mint a Trine 2 letölthető tartalmáé volt), az egy dolog. No de az, hogy a történet nemhogy félbe, hanem harmadba van vágva, az már nem oké. Tudniillik elkezdődik a játék, megismerjük a főgonoszt, szépen haladunk a sztoriban, majd legyőzve egy kisebb főellenfelet, egyszer csak vége mindennek. A mesélő még elmeséli, hogy mindeközben mit csinált a főgonosz, és aztán jön is a stáblista, szevasztok. Értjük, hogy miről is van itt szó? Megvesszük a játékot 20 euróért, már kezdünk belemerülni a dologba, erre öt-hat óra után egyszer csak elvágják a történéseket, és kidobnak minket. Nem akartam elhinni, hogy tényleg az a befejezés, hogy nincs befejezés - és már kezdtem magam elé vizionálni a fizetős sztori-DLC-ket (ami persze botrány lenne) -, ezért gyorsan be is durrantottam a Steam-fórumokat, hogy utánaolvassak a dolognak. Ahogy sejtettem, nem csak én háborodtam fel, hanem rengeteg játékostársam is, amire maga a Frozenbyte alelnöke, Joel Kinnunen reagált egy bejegyzésben.

Rekviem egy játékért

Ennek lényege, hogy a visszajelzések ellenére büszkék a játékra és arra, amit elértek. Szerintük még így is szórakoztató, és nem kerül sokba ahhoz képest, mennyi mindent pakoltak bele. Ugyanakkor elismerik, hogy a véleményük elég szubjektív, és a játékosoknak is igazuk lehet. No de mi az oka a hirtelen befejezésnek? A dráma még 2012-ben kezdődött, amikor úgy döntöttek, 3D-s lesz a játék. Egyszerűen túlvállalták magukat, a Trine 2 költségeinek háromszorosát ölték a fejlesztésbe, és közben teljesen leégtek. Pedig alapból több pályát és hosszabb sztorit terveztek, de már nem maradt pénzük, és ezt túl későn realizálták magukban. Szóval nem direkt rövid a játék, ergo nem akarnak lehúzós DLC-ket kiadni, sőt, nincsenek is DLC-k tervbe véve, mivel mindent megjelentettek, amijük volt. "Persze" frissítéseket és javításokat továbbra is kiadnak majd a játékhoz. Ez tehát a hivatalos magyarázat, ami - lássuk be - több sebből is vérzik. És hogy mi lesz a főgonosszal? Mi történik hőseinkkel? Talán már sosem tudjuk meg. Ez nem volt szép, Frozenbyte. Nagyon nem.

Trine 3: The Artifacts of Power
3D-s DLC a korábbi részekhez.
Ami tetszett
  • Még mindig gyönyörű grafika
  • Zene
  • Hangulat
Ami nem tetszett
  • Felesleges 3D
  • Kevés fejtörő és harc
  • Játékidő
  • Nincs vége
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)