Hatalmas sikert aratott a 2016-ban megjelent Transport Fever, amellyel máig rengeteg tycoonrajongó játékos foglalkozik. A három évvel ezelőtt megjelent játék ugyan közel sem volt hibátlan debütálása idején, de az Urban Games fejlesztőcsapata szoros kapcsolatot ápol a játékosok közösségével, és a konstruktív kritikák alapján igyekszik folyamatosan javítani azt. A nagy sikerre és a lelkes visszajelzésekre tekintettel megszületett a folytatás ötlete, és a stúdió tervei szerint egy még részletesebb, könnyebben kezelhető és látványosabb tycoon lesz a várhatóan 2019 késő őszén megjelenő Transport Fever 2.
Az aranyláztól napjainkig
Az Urban Games 2017-ben kezdett el dolgozni a játékon, amelynek alapját természetesen az első Transport Fever jelentette. Céljuk, hogy ne csak azok élvezhessék a Transport Fever 2-t, akik a különböző tycoonjátékokra specializálódtak, hanem a műfajjal ismerkedők is bátran kipróbálhassák, és egy kis gyakorlással képesek legyenek a városokat jól működtetni. A fejlesztők igyekeztek nem túl drasztikus mértékben hozzányúlni az egyes játékelemekhez, mindeközben arra törekedtek, hogy az interfész átlátható és intuitívan kezelhető maradjon. A játék egyelőre alfaverzióban volt kipróbálható, így a most látott menürendszer még változhat, ugyanakkor funkcióját már teljes mértékben betölti, az információk hasznosak, és az ikonok is jól megkülönböztethetők egymástól. Az egyes ablakokat szabadon lehet mozgatni a képernyőn, így a korábbi tippeket is elöl lehet hagyni a játékfunkciók tanulása közben.
A Transport Fever 2 alapjait egyébként nagyszerűen el lehet sajátítani az első kampánysorozattal, amelynek kezdeti küldetéseivel hatékonyan begyakorolhatjuk az alapfunkciókat. A játék során három küldetéssorozat összesen tizennyolc misszióját teljesíthetjük. A sorozatok más időszakokban és más természeti környezetben játszódnak, így azok végigjátszása közben megismerhetjük az összes európai, amerikai és ázsiai járművet, illetve a mérsékelt, a száraz és a trópusi éghajlati övezetek sajátosságait is. A legelső küldetést 1850-ben kezdjük a kaliforniai aranyláz idején, így először az amerikai típusú gépekkel fogunk megismerkedni.
A küldetéssorozatokat egy-egy történet köti össze, amelyek színesebbé és izgalmasabbá teszik az építgetés és a tervezés helyenként monotonná váló folyamatát. A dialógusokba számos humoros elemet csempésztek, szórakoztató mellékküldetéseket teljesíthetünk, valamint a minőségi szinkronmunkára sem lehet panasz. Az aláfestő zene is az időszakokhoz igazodva változik, hangulatosabbá téve a kampányok élményét.
A játékidők végezetéig
A három kampány mellett két játékmód kapott még helyet a Transport Fever 2-ben. Egyrészt a rendkívül részletes és szinte végeláthatatlan lehetőségekkel kecsegtető térképszerkesztő, amely leginkább azok számára lehet érdekes, akik kevésbé szeretnének foglalkozni a játék gazdasági elemeivel, és inkább a látványra összpontosítanak. 1850-től 2020-ig bármelyik évben helyet kaphat kis világunk, és a szerkesztést követően akár bele is lehet vágni a megfelelő működtetés kihívásaiba. A generátor segítségével a városok és az ipari létesítmények gyakoriságát, illetve a természet változatosságát is módosíthatjuk, sőt szabad kézzel is bele lehet nyúlni a hegyek, a tavak, de még a legutolsó bokor elhelyezésébe is. Szórakoztató elemként jelenik meg, hogy a városok és a járművek, illetve az egyes közlekedési vonalak mellett akár még az összes embert és állatot is átnevezhetjük, ezzel teljesen kedvünkre formálva a világot. A generált területet egy kódsor jelöli, így azt elmentve újból neki lehet állni a szerkesztésnek és az építésnek. A térképszerkesztő ebben a formában nem volt elérhető az első Transport Feverben, viszont a rajongói visszajelzések alapján sokan szeretnek azzal foglalkozni, hogy minél látványosabb világot építsenek. Őket a fejlesztők Schönbauers néven emlegették, és a teljesen felújított grafikának és a számos szerkesztési lehetőségnek köszönhetően ez a célcsoport minden bizonnyal elégedett lesz majd a játékkal.
A free game mód során próbára tehetjük magunkat a játék minden aspektusában, ugyanis itt szintén az 1850-es évtől kezdve napjainkig működtethetjük a városokon belüli és a települések közötti közlekedést és további infrastrukturális elemeket. A legteljesebb élményhez rengeteg tapasztalat szükséges, hiszen egy nagyobb világ hatékony működtetése számos kihívást tartogat. Az egyes városokon belül oda kell figyelnünk többek között a zajszintre, a megfelelő közlekedési útvonalak kialakítására, a különböző, városon belüli zónák összekötésére, illetve a további településekkel és az ipari létesítményekkel való kapcsolatokra. Az időt bármikor megállíthatjuk, hogy alaposan átgondoljuk a teendőket, és a városok büdzséjének megfelelően gazdaságilag is helyes döntéseket hozzunk.
A Transport Fever 2 nem könnyű játék, ha igyekszünk mindent optimalizálni. A különböző mutatószámok alapján látható, hogy nagyjából mi a dolgunk, hogyan javítsunk egy város közlekedési rendszerén, az pedig igazi kihívás, hogy ezt milyen eszközök felhasználásával tudjuk megvalósítani. A free game-ben ugyan nincsenek meghatározott célok, mint a kampányokban, ezért kötetlenül fejleszthetünk, de úgy azért mégis szórakoztatóbb a játékélmény, ha nem csődöltetjük be az összes városunkat, és nyakatekert úthálózatokat építünk.
Újdonságok tárháza
Összességében a Transport Fever 2 sokkal komplexebb játékélményt nyújt elődjénél, de a kezdők sem fogják magukat elveszve érezni játék közben. A világok aprólékosan kidolgozottak, és annak ellenére, hogy egyelőre egy nagyon korai verziót lehetett kipróbálni, látványosak a nyüzsgő városok és a folyamatosan pörgő, élettel teli környezet. Az elődhöz képest még több licencelt vonat, repülő, busz és autó bővíti a kínálatot, és a városok, illetve az egész világ ipari fejlettsége is függ az adott történelmi korszaktól. Az 1800-as években lovaskocsik szállítanak, később megjelennek az egyre fejlettebb mozdonyok, autók, repülők és hajók is. Rengeteg tennivalónk van egy térképen, az optimális közlekedési rendszer kialakításában pedig új modulok (például egyirányú utak, közlekedési lámpák) segítik a munkánkat. A térképszerkesztő roppant alapos és részletes, illetve a játék teljes modtámogatást élvez a Steam Workshopon keresztül, így bátran kísérletezhetünk majd mások kreálmányaival is. Látszik, hogy az Urban Games csapata lelkesen fejleszti a játékot, és a legapróbb javaslatokat is megfontolják. A rajongói közösségnek nagy szerepe volt az elődjátékok során is, és ez a Transport Fever 2 megjelenését követően is várhatóan így lesz. További új tartalmak, átdolgozott interfész és új járművek még biztosan bekerülnek a játékba a megjelenésig, és a végeredmény minden bizonnyal az utóbbi évek egyik legösszetettebb és legrészletesebb tycoonjátéka lehet.