Mindenki hibázhat (legalábbis egyszer biztosan), így legfeljebb szemöldökráncolással jutalmazhatjuk a Media Control GfK International vétségét, melynek keretében leromboltak egy bálványt, megszakítottak egy hagyományt, s mint utóbb kiderült... tévedtek.
Történt ugyanis, hogy GfK Chart-Track adatai alapján több olyan cikk látott napvilágot, amelyben megfosztatott trónjától az angol királynő, helyét pedig átvette a Kaiser (csak hogy stílszerűek legyünk). A cég eredeti közleménye szerint ugyanis 2009 első hat hónapját vizslatva az olvasható le, hogy a brit alattvalók 20 százalékkal kevesebb játékot vásároltak, mégpedig vélhetően a kevés kasszarobbantó alkotás megjelenése miatt, a képzeletbeli dobogó legfelső fokára így a német piac kapaszkodhatott fel. Ezt a későbbiekben meg is erősítették a gamesindustry.biz megkeresését követően, csak hogy nem sokkal később korrekcióra kényszerüljenek.
Ezek után felmerül a kérdés, hogy mennyire hiteles a Portugáliában mért 16 százalékos, illetve a Svédországban és Hollandiában rögzített 4, valamint 2,4 százalékos növekedés.
Az adatok szerint a belga és az olasz piacon nem történt számottevő változás, mikozben a francia és a spanyol vásárlói kedv megcsappanni látszik.
Személy szerint a hazai helyzetre lennék kíváncsi, ám sajnos Magyarország - ahogy a térség legtöbb országa - nem szerepel a cég radarképernyőjén.