A Scalebound elkaszálása ugyan érthető, de némileg meglepő lépés volt a Microsoft részéről, mivel korábban az Xbox játékfelhozatalának egyik húzócímeként mutatták be a Platinum Games játékát. Viszont árulkodó volt a projektet hónapokig övező csend, ami kapcsán elgondolkodtunk, melyik játékokról hallottunk szintén rendkívül régen.
Agent
A Rockstar még 2009-ben, PS3-exkluzív játékként leplezte le az Agentet, amiben a kémek és a szabotázs világában merülhettünk volna el. Illetve egyelőre talán nem érdemes temetni a játékot, hiszen hivatalosan nem erősítette meg a stúdió, hogy törölte volna a projektet, illetve 2013 után tavaly ismét megújította a címmel kapcsolatos védjegyet. A The Last Guardian 2015-ös visszatérése óta már semmit nem érdemes kizárni, de nem túl biztató, hogy évek óta semmilyen infó nincs a projektről.
Deep Down
Szintén nem dúskálunk a trailerekben és az interjúkban a Capcom-féle Deep Down kapcsán, amit a PlayStation 4 leleplezése kapcsán mutatottak be először. Egy évvel később az E3-ra és a Tokyo Game Showra még elvittek egy-egy videót, azóta viszont semmilyen új infót nem hallottunk a jövőbeli New Yorkban középkori páncélban harcoló lovag történetéről. Tavaly februárban igyekezett mindenkit megnyugtatni a Capcom, hogy még készül a játék, de az elsősorban a Street Fighter V-tel foglalkozó Yoshinori Ono sok projektje közül ez még egy darabig várat magára.
Tekken X Street Fighter
Ono mesterhez hasonlóan rendkívül elfoglaltnak bizonyult a Namco neves dizájnere, Harada Katsuhiro is, ugyanis tavaly áprilisban már arról számoltunk be, hogy a Tekken X Street Fighter fejlesztése egyelőre a mester más feladatai miatt szünetel. Pedig a Capcommal való együttműködést már nagyon rég, 2010-ben bejelentette a Namco, de a 2012-es Street Fghter X Tekken párja azóta is várat magára, ráadásul még egy képkockányi játékmenetet sem láttunk belőle.
Overkill's The Walking Dead
Ugyan a Walking Dead-játékok történetén randa szégyenfoltként ott éktelenkedik a Survival Instinct, a Telltale-féle feldolgozás kirobbanó siker. Így a Payday sorozattal már bizonyított Overkill játéka is kifejezetten ígéretesnek tűnt, mikor egy látványos trailer kíséretében bejelentették a 2014-es gamescomon. Azóta viszont szinte semmilyen hivatalos promóciós anyag nem került napvilágra, tavaly év elején pedig egy egyszerű 2017-es halasztás híréről értesültünk, ami kissé nyugtalanító.
Phantom Dust
Szintén 2014-ben, az E3-on lebegtette meg egy CGI trailerrel a Microsoft, hogy az eredeti Xbox egyik kultjátéka, az akciót és stratégiát ötvöző Phantom Dust is visszatér a jelenlegi konzolgeneráción. Azóta nem alakult túl jól a projekt sorsa, hiszen a fejlesztésért felelős stúdiót 2015-ben bezárták. A tavalyi Los Angeles-i expón ismét előkerült a téma, amikor is annyit tudtunk meg, hogy reboot helyett egy játékmenetbeli változtatásokat nem nagyon eszközölő remake érkezik, de ezt követően semmilyen új infó nem látott napvilágot.
Cuphead
Egy kicsit hezitáltunk, hogy a Cuphead vajon felkerüljön-e a listára, hiszen már több E3-on is kipróbálható volt az 1930-as évek rajzfilmjeit idéző, rendkívül nehéz platformer. Így azt gondolhattuk volna, hogy belátható időn belül meg is jelenik, két játékmenet-videó után viszont már arról értesültünk, hogy az eredetileg tervezett 2016-os megjelenésre bizony nem kerül sor. Bár ebben az esetben valószínűleg nem kell félnünk a törléstől, mindenesetre gyanús a projekt körüli csend.
Dead Island 2
Az azóta a Dying Lighttal elismerést szerző Techland zombis sorozatának folytatása sem akar problémamentesen elkészülni. A Yaegertől negyedéves huzavona után vált meg 2015-ben a kiadó, a Sumo Digital személyében pedig szintén csak hónapokkal később lett meg az új fejlesztőcsapat. Ezt követően tavaly nyáron csak egy elég semmitmondó nyilatkozatot adott ki a Deep Silver, miszerint a játék még mindig készül. Más kérdés, hogy a Sumo Digital erőforrásainak jelentős részét valószínűleg elviszi egy másik projektjük, ami nem más, mint a...
Crackdown 3
Teljes kört írtunk le, ugyanis az egyik fontos Xbox One-exkluzív játék törlése kapcsán nem mehetünk el szó nélkül a Crackdown 3-at övező aggasztó csend mellett sem. A tavalyi év langyos fogadtatásban részesült exkluzív játékai után érthető, hogy a három csapat kollaborációjában készülő Crackdown 3-nak nagyot kell szólnia, ami nem kis nyomást helyez a fejlesztőkre. Ráadásul a beígért, rendkívül nagyfokú rombolhatóság és az ehhez felhasznált felhőalapú technológia is valószínűleg elég komplikált. A szükséges hardveres teljesítmény kapcsán egyébként nem lenne meglepő, ha a Microsoft bevárná a Project Scorpio megjelenését a sandbox játék kiadásával. Amíg nem kapunk pontosabb infókat, addig marad a találgatás és a homályos, 2017-es megjelenési cél.